طرح تحول سلامت یکی از اقدامات برجسته دولت در حوزه بهداشت و درمان بوده که توانسته است رضایت مردم را جلب کند. از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون حدود پنج میلیون بیمار در بیمارستان های دولتی بستری و از خدمات طرح تحول بهره مند شده اند.
کد خبر: ۱۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲ 12 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، در راستای ارایه خدمات مناسب به بیماران سرطانی و اورژانسی در استان آذربایجان شرقی ساختمان اورژانس مرکز آموزش و درمانی سینا و بخش هماتولوژی و انکولوژی مرکز آموزشی درمانی شهید قاضی طباطبایی در تبریز با حضور معاون درمان وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

دکترسعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح بخش هماتولوژی و انکولوژی مرکز شهید قاضی طباطبایی تبریز گفت: حوزه های امنیت و سلامت از اولویت های دولت تدبیر و امید است.

وی اظهار کرد: دولت تمام همت خود را برای برقراری و حفظ امنیت و سلامت به کار گرفته است.

وی گفت: نگاه سلامت محور ویژگی بارز دولت تدبیر و امید است و برنامه های ویژه ای در این راستان در استان در حال انجام است.

شبستری خاطر نشان کرد:سلامت، محور توسعه است و برای دستیابی به پیشرفت در کشور نیازمند داشتن انسان های سالم هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، اجرای طرح تحول سلامت را قدم مهم دولت در راستای تحقق اهداف سلامت دانست و گفت: باید همه برای این تحقق این مهم دست به دست هم دهیم.

شبستری با تاکید بر ضرورت بازسازی بیمارستان های استان اظهار کرد: اکثر بیمارستان های استان قدمتی بیش از 30 سال دارند.

فعالیت های دولت در بخش بهداشت و درمان در دولت یازدهم قابل ستایش است.

رییس مجمع نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: فعالیت های دولت در بخش بهداشت و درمان در دولت یازدهم قابل ستایش است.

میرهادی قره سید رومیانی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم با دولت در تحقق اهداف سلامت اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی برای حمایت از طرح های دولت در خصوص ارتقای بهداشت جامعه همکاری های لازم را انجام می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در آيين بهره برداري از افتتاح بخش هماتولوژی و انکولوژی مرکز شهید قاضی طباطبایی تبریز اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا خدمات بهداشت و درمان به نحو شایسته ای برای مردم ارائه شود.

طرح تحول سلامت توانسته است رضایت مردم را جلب کند

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز در ادامه مراسم محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح بخش هماتولوژی و انکولوژی مرکز شهید قاضی طباطبایی تبریز اظهار کرد: طرح تحول سلامت یکی از اقدامات برجسته دولت در حوزه بهداشت و درمان بوده که توانسته است رضایت مردم را جلب کند. از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون حدود پنج میلیون بیمار در بیمارستان های دولتی بستری و از خدمات طرح تحول بهره مند شده اند.

وی از رضایتمندی 80 درصدی مردم در این حوزه خبر داد و افزود: اجرای طرح تحول سلامت موجب افزایش 124 درصدی دسترسی مردم به خدمات درمانی شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دولت یازدهم به عنوان دولت سلامت محور نام برد و گفت: این طرح بزرگ با حمایت های دولت و مجلس توانسته است بخش عظیمی از مشکلات بهداشت و درمان را رفع کند.

آقاجانی با اشاره به مشکلات پیش روی حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی و بیمارستان های فرسوده دو مشکل جدی پیش روی نظام سلامت هستند.

وی گفت: ساختار بیمارستان های کشور فرسوده است به طوری که متوسط عمر بیمارستان ها در کشور 35 سال است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرستاران اظهار کرد: هم اکنون در کنار 80 هزار تخت موجود در بیمارستان های دولتی کشور فقط 80 هزار پرستار وجود دارد که این رقم پایین ترین تعداد در میان کشورهای منطقه است.

500 تخت جدید به تعداد تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود

دکتر محمدحسن صومی نیز در این مراسم گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، در 909 روستای استان خانه های بهداشت در حال فعالیت هستند.

صومی با اشاره به قدمت بیمارستان های استان، اظهار کرد: با حمایت وزارت بهداشت 29 بیمارستان مرمت و بهسازی شده است.

وی از دو برابر شدن بخش های آی-سی-یو، سی-سی-یو و پی-آی-سی-یو استان در سال 94 خبر داد و افزود: همچنین در سال آینده 12 اورژانس و 14 کلینیک به بخش درمانی اضافه خواهند شد و به همت خیران سلامت نیز بخش های دیالیزی افزایش خواهند یافت.

دکترصومی با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان های 540 و 1500 تخت خوابی در استان، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال 94 ، 500 تخت جدید به تعداد تخت های بیمارستانی استان اضافه شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به پژوهش در دانشگاه ها گفت: باید تامين فضا، تجهيزات و منابع به منظور ارائه خدمات صحیح در عرصه پژوهش و دانشجویی مورد توجه ویژه قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار