فرمانده قرارگاه ظفر:
فرمانده قرارگاه ظفر گفت: نیروهای انتظامی با سازماندهی کامل، آماده تامین امنیت زائران کنگره بزرگ اربعین حسینی در مرز مهران هستند.
کد خبر: ۱۳۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 22 November 2015
فرمانده قرارگاه ظفر گفت: نیروهای انتظامی با سازماندهی کامل، آماده تامین امنیت زائران کنگره بزرگ اربعین حسینی در مرز مهران هستند.
به گزارش تابناک ایلام، سردار حسن کرمی روز یکشنبه در رزمایش بزرگ قرارگاه اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران اظهار کرد: در طول یکسال گذشته هماهنگی ها و نشست های متعددی برای رفع مشکلات و نواقص اعزام زائران برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین انجام شد و یگان های انتظامی، راهور و پلیس راه با هماهنگی دستگاه های خدماتی همچون شهرداری، هلال احمر، راهداری و اورژانس برای ارائه خدمات مطلوب به زائران آمادگی کامل دارند.
وی با اشاره به جایگاه مرز بین المللی مهران برای تردد زائران در کنگره بزرگ اربعین حسینی افزود: در سایه همراهی مردم و مسئولان استان ایلام بخش زیادی از زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز پذیرایی از زائران آماده شده که نشان دهنده اخلاص و همدلی میان مسئولان برای ارائه خدمت به زائران آقا علی بن الحسین(ع) است.
فرمانده قرارگاه ظفر ادامه داد: پارسال آیین اربعین یک تمرین میدانی بود ولی امسال با پیش بینی نیازها پلیس از آمادگی کامل برای خدمات به زائران برخوردار است.
سردار کرمی یادآور شد: نیروی انتظامی تمامی پلیس های تخصصی خود را برای اجرای هر چه باشکوه تر برنامه های اربعین بکار گرفته و امنیت کامل نقاط مرزی را تامین و اجازه کوچکترین خلع امنیتی را نخواهد داد.
وی با تاکید بر نقش و پشتیبانی مردم را در آیین بزرگ اربعین گفت: رمز ماندگاری قیام امام حسین(ع) همین مقوله مردمی بودن آن است.
استاندار ایلام نیز در این آیین با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی افزود: بدون شک بیشترین نقش را در ساماندهی زائران و تامین امنیت آنان بر عهده ناجا است.
محمدرضا مروارید تاکید کرد: سال گذشته با وجود غافلگیری و نداشتن آمادگی، بخوبی توانستیم تردد زائران در مر زمهران را مدیریت کنیم ولی امسال با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، خدمات بهتری را به زائران عرضه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: قطعا اجر معنوی خدمت کنندگان به زائران آقا علی بن الحسین(ع) در نهادهای مختلف کمتر از زیارت حرم این امام بزرگوار نیست.
استاندار ایلام یادآور شد: همه باید در روزهای منتهی به اربعین و بازگشت زائران تمام تلاش خود را بکار گیرند تا زائران در کمال صحت و سلامت در این کنگره بزرگ شرکت و به میهن اسلامی باز گردند.
مرارید اضافه کرد: بطور حتم زائران محدودیت ها و کمبود زیرساخت های در استان و شهر مهران را درک خواهند کرد، اما مطمئن باشند خدمتگذاران آنها تمام توان خود را برای ارائه خدمت بیشتر به آنان بکار می گیرند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام کانون اصلی تردد زائران به عتبات عالیات بویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی است براساس اعلام مسئولان بیش از 70 درصد زائران ایرانی برای سفر به عراق این مرز را انتخاب می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار