عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تربیت نیروهای طراز انقلاب دستور کار جبهه آرمان‌خواهی واقع بینانه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱ 12 March 2015

به گزارش تابناک و به نقل از تسنیم،محمد حسین صفار هرندی در همایش آرمان‌خواهی واقع بینانه در تالار رازی دانشکده بهداشت مشهد اظهارکرد: فقدان نیروی طراز انقلاب در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از نقاط ضعف بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اگر نیروهای تربیت شده و آماده بیشتری در دسترس انقلاب در آن شرایط بود قطعا پس از انقلاب اسلامی مشکلات کمتری شکل می‌گرفت.

صفار هرندی تاکید کرد: جبهه آرمانخواهی واقع بینانه دارای یک فرهیختگی است و می‌خواهد بگوید که آرمانگرایی ضروری است و باید در این راستا واقعیت را دید و از سوی دیگر نباید بخاطر آرمان‌ها واقعیات را نادیده گرفت.

وی با اشاره به تقسیم شدن مردم به سه گروه متفاوت در پیش از انقلاب اسلامی گفت: در زمانی که سوال چه باید کرد در ذهن‌ها شکل گرفته بود ما شاهد تقسیم شدن مردم به سه دسته با سه تفکر متفاوت بودیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گروهی در ابتدا با عنوان انجمن حجتیه با شعار تربیت یک به یک افراد وارد عرصه شدند عقیده داشتند که باید افرادی را که در حال از بین رفتن هستند را نجات داد.

صفار هرندی گروه‌های سازمان یافته را دومین دسته تشکیل شده پیش از انقلاب عنوان کرد و یادآور شد: افرادی دیگر تحت عنوان گروه‌های سازمان یافته بودند که تنها به عمل مسلحانه گرایش داشتند و معتقد بودند که کار بدون مبارزه پیش نخواهد رفت.

وی با اشاره به جلسه اعضای این گروه‌ها با امام(ره) در عراق خاطرنشان کرد: در آن دیدار اعضای آن گروه برنامه‌های خود را برای امام شرح دادند و امام نیز با صراحت به آنها فرمود با این تفکر و آرمان شما به موفقیت نخواهید رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجاهدین خلق به عنوان یکی از همین گروه‌ها تفکراتی مسلحانه داشتند گفت: مجاهدین خلق عقیده داشتند که اصلی ترین راه، استفاده از سلاح است و باید سایر مردم را از تحلیل و نابودی نجات دهند که این تفکرات تنها تفکراتی پوچ و واهی بود.

صفار هرندی تاکید کرد: راه سوم با بیان امام شکل گرفت، ایشان عنوان می‌کردند این مبازه بدون حضور مردم ممکن نیست و هرگز حاضر نشدند که فعالیتی را شبیه فعالیت‌های سایر گروه‌ها انجام دهند، مبارزه به ثمر رسیده حاصل تفکر امام بود که نتیجه آن سرنگونی رژیم شاهنشاهی بود.

وی بیان کرد: امروز اگر پس از سال‌ها بخواهیم ارزیابی و وظیفه خود را پیدا کنیم باید دید همچنان ماموریت ما همین است یا خیر؟ ما نیاز به تربیت آدم‌ها داریم؛ این جمع دارای یک فرهیختگی است و می‌خواهد بگوید که آرمان گرایی ضروری است.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: عدم انسجام و فقدان تشکیلات دارای ضرر بسیار زیاد است و تشکیل این جبهه را به فال نیک می‌گیرم؛ نباید امید داشت که این جبهه سریع رشد کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار