مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: برای خبرنگاران، هنرمندان و فرهنگ‌وران این استان کارت شناسایی صادر خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۳۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 22 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: بهزاد مریدی بعدازظهر امروز در نشست نقد و بررسی عملکرد حوزه معاونت مطبوعاتی این اداره کل اظهار داشت: در نخستین فرصت کارگروهی را در زمینه بررسی وضعیت خبرنگاران، هنرمندان و فرهنگ‌وران فارس تعیین خواهیم کرد تا به‌دنبال آن برای آنان کارت شناسایی صادر شود.

وی افزود: کارت‌های شناسایی با تائید فرمانداری و با امضای مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به خبرنگاران داده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین گفت: این کارت‌ها حرفه‌ای است و می‌تواند زمینه‌ساز حضور در تمام محافل این استان باشد.

وی همچنین اعلام کرد: درباره صدور مجوز سرپرستی روزنامه‌های کشوری نیز مدتی است بخشنامه‌ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اداره کل رسیده است.

مریدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه تعامل با رسانه‌های این استان تصریح کرد: اگر قرار است طبق قانون نظارت بر رسانه‌ها کار ما باشد پس دیگر ادارات اجازه دهند تذکر ‌به این رسانه‌ها نیز از سوی ما صورت گیرد.

وی گفت: به‌ طور قطع ملاحظات امنیتی نیز باید وجود داشته باشد اما به‌جای تذکر به مطبوعات باید به بنده تذکر داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هر اداره و ارگانی قصد شکایت از روزنامه‌ای در این استان را داشته باشد، طبق قانون باید از استاندار مجوز بگیرد و این در قانون به‌صراحت مشخص شده است.  

وی در این نشست که با اظهارنظر برخی متصدیان مطبوعات و تبلیغات این استان همراه بود، یادآوری کرد: در استان فارس افرادی که به شکل جدی به‌عنوان خبرنگار مطرح‌ هستند کمتر از 100 نفر است.

نمایشگاه کتاب فارس در 16 آذر برگزار می‌شود

مریدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور فعال فارس در نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: نمایشگاه کتاب این استان امسال سوم آذرماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

در این نشست معاون مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: در نیمه نخست امسال چند دوره خبرنگاری و تبلیغاتی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات فارس با تدریس اساتید نام‌آشنا در شیراز برگزار شد.

صابر سهرابی افزود: دوره‌های دیگری در این زمینه نیز در نیمه دوم سال جاری تدارک دیده‌شده که از آذرماه جاری در چهار شهرستان استان فارس ترتیب خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار