رئیس هیئت ورزش‌های زور‌خانه‌ای و پهلوانی با بیان اینکه سالن‌های زورخانه شهرستان‌های خلخال و مشگین‌شهر به زودی احداث می‌شود، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر هیئت پهلوانی بصورت راکد و فاقد یک ساختار منسجم و درست بوده و در رتبه 29 کشوری قرار داشت.
کد خبر: ۱۳۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹ 23 November 2015

محمد شهباز علی‌زاده در گفتگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: در طی سه ماهی که مسؤلیت این هیئت را به عهده گرفتیم توانستیم ساختار اداری و تشکیلاتی آن را بهبود بخشیده و روئسای کمیته و دبیران و مدیران باشگاه‌ها را انتخاب بکینم.

وی تصریح کرد: طی این 3ماه اخیر در 5 مسابقات کشوری شرکت کرده‌ایم و برای شرکت در لیگ ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای که در خوزستان برگزار خواهد شد آماده می‌شویم.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: تنها در شهرستان اردبیل 3 زور خانه وجود دارد که با حمایت و مساعدت استانداری و سازمان ورزش و جوانان 2 زور خانه مجهز دیگر در صورت تامین اعتبار بزودی در شهرستان‌های مشکین‌شهر و خلخال ساخته خواهد شد تا ورزش کاران مستعد این دو شهرستان محل مناسبی برای تمرین و برگزاری مسابقات داشته باشند.

وی گفت: بزودی تیم منتخب ورزش‌های زور خانه‌ای و پهلوانی به لیگ کشوری که در خوزستان برگزار می‌شود اعزام می‌شوند که با شناختی که از ورزشکاران خود داریم کسب مدال های رنگارنگ دور از انتظار نخواهد بود.

رئیس هیئت ورزش‌های زور خانه‌ای و پهلوانی افزود: جهت سازماندهی ورزشکاران استان بزودی تیم‌های مختلفی از تمام رده‌های سنی در سطح استان تشکیل می‌شود تا ساختار این ورزش را از حالت سنتی خارج کرده و در قالب های تیمی سازمان دهی کنیم.

شهباز علی‌زاده از تشکیل کمیته پیشکسوتان این ورزش در هیات خبر داد و گفت: بیش از 300 ورزشکار پیشکسوت ورزش‌های زور خانه‌ای و پهلوانی در سطح استان شناسایی شده است که در قالب این کمیته از نقطه نظرات و تجربیات آنها در راستای پیشرفت این ورزش اصیل ایرانی در استان استفاده میبریم.

وی افزود: 30 مرشد بنام در سطح استان وجود دارند که 5 مرشد در دوره مربی گری قبول شده‌اند ولی به دلیل اینکه این هیئت در سال‌های گذشته ساختار منسجمی نداشت نتوانسته‌اند کارت مربی گری خود را دریافت بکنند که ما به جد پیگیر رفع مشکل این مرشدان هستیم تا بتوانیم از تخصص انها جهت آموزش مرشدان در سطح استان بهره ببریم.

رئیس هیئت ورزش‌های از برگزاری همایش گفتمان همه با هم با حضور همه اعضای هیئت ورزش‌های پهلوانی و زور خانه‌ای اعم از ورزشکاران ، مدیران قبلی و فعلی و پیشکسوتان و مربیان خبر داد و گفت: هدف ما از برگزاری این همایش شرکت تمام اعضا در تصمیم گیری‌های این هیئت است تا از تمام پتانسیل‌های موجود جهت بهبود وضعیت این ورزش در سطح استان بهره ببریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار