سخنگوي دولت:
زرگترین طرح آبی - خاکی کشور در 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان و بخشی از ایلام در مراحل نهایی است.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 24 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، سخنگوی دولت با اشاره به سفر اخیر خود به اهواز گفت:‌ بزرگترین طرح آبی - خاکی کشور در 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان و بخشی از ایلام در مراحل نهایی است. محمدباقر نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: این طرح سال 75 در سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان تصویب شد و در سفر رئیس جمهور به این استان در سال 92 دستور تسریع در اجرای آن داده شد.
وی گفت: در بازدیدی که از این طرح داشتم بیش از یکصد و 58 هزار هکتار از زمین های دشت خوزستان نوسازی ، تجهیز و به کشاورزان منطقه تحویل شده و به همین میزان نیز طرح در حال اجراست.
نوبخت خاطرنشان کرد: هم اکنون 70 شرکت ایرانی با 10 هزار نفر در 550 هزار هکتار زمین های دشت خوزستان و ایلام در حال کار هستند و انتظار می رود تا دو سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح 9 و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی با روش نوین آبیاری تولید خواهد شد و درآمد سالانه آن 2 هزار و 100 میلیارد تومان است و 300 هزار نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این طرح شاغل خواهند شد.
سخنگوی دولت افزود : با تکمیل طرح بزرگ آبی - خاکی دشت خوزستان مردم بزرگ ، متدین و شجاع خوزستان به خواست تاریخی خود در زمینه بهبود و ارتقاء کشاورزی دست خواهند یافت./پ

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار