مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تشکیل اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ 24 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، شهامت هدایت پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه توجیهی و آموزشی نحوه تشکیل اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی در اردبیل اظهار داشت: به منظور ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی در حفاظت، احیاء، توسعه و بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی استان اتحادیه تعاونی‌های تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری در استان شکل می‌گیرد.

وی توسعه و گسترش کمی و کیفی تعاونی‌ها در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و حمایت‌های فنی، مالی، خدماتی و حقوقی از تعاونی‌ها را از وظایف مهم اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی این اداره کل برای حفاظت و توسعه منابع طبیعی جلب مشارکت مردمی و بهره‌برداران منابع طبیعی در قالب تعاونی‌های توسعه منابع و آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: تا کنون 16 تعاونی دراین راستا باهدف حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی و نیز تولید ثروت در جوامع محلی با یک هزار و 13 نفر عضو و با سرمایه اولیه یک میلیارد و790 میلیون ریال تشکیل یافته است.

هدایت از تمام بهره‌برداران منابع طبیعی و سامانه‌های عرفی روستایی و عشایری خواست با مراجعه به تعاونی‌های متشکله در شهرستان‌ها نسبت به عضویت و افزایش سرمایه خود اقدام کرده و در این امر مهم اقتصادی و اجتماعی مشارکت جدی داشته باشند.

مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه با تشریح اهمیت تعاون و همکاری در امر مهم حفاظت و توسعه منابع طبیعی و خلق ثروت و توانمندسازی جوامع محلی بیان کرد: با تشکیل تعاونی‌های منابع طبیعی در مناطق عشایری و روستایی می‌توان نسبت به کاهش اثرات فقر اجتماعی کمک کرده و به حفاظت بهینه از منابع طبیعی امیدوار شد.

فرهنگ رحیمی با اعلام آمادگی اداره کل تعاون در تسهیل فرایند شکل گیری تعاونی‌ها و اتحادیه منابع طبیعی در استان تصریح کرد: برابر سیاست‌های اصل 44 و در راستای کاهش رانت و سوء استفاده از منابع ملی باید کار را به خود بهره‌برداران واگذار کرد و تمامی حرکت‌ها و فعالیت‌ها باید به سمت مردمی کردن اقتصاد کشور باشد.

وی از تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواست با جدیت اهداف تعاونی خود را برای اجرای طرح‌های مشارکتی و توسعه‌ای پیگیری کرده و نسبت به اجرای طرح‌های مختلف در عرصه‌های منابع طبیعی با جلب و مشارکت مردمی گام بردارند.

رحیمی از هموار بودن بستر لازم برای واگذاری تسهیلات به تعاونی‌های منابع طبیعی خبر داد و گفت: با مشارکت بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در بخش تعاون می‌توان با تامین نیازهای بهره‌برداران منابع طبیعی سرمایه مورد نیاز طرح‌های مد نظر این تعاونی‌ها را در قالب وام‌های کم بهره تامین کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار