"کنگره ملی شهید شاخص کشور/تصاویر"
تابناک: شهیده طیبه واعظی امسال به عنوان شهید شاخص سال 94 انتخاب شد و از همین رو این کنگره ملی امروز همزمان با هفته بسیج و با حضور سردار نقدی،رئیس سازمان بسیج کشور و همچنین مینو اصلانی، رئیس بسیج زنان کشور در اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 24 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ظهر امروز کنگره ملی شهیده طیبه واعظی و 230 شهیده اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

http://basijnews.ir/files/fa/news/1394/9/3/246575_640.jpg

شهیده طیبه واعظی امسال به عنوان شهید شاخص سال 94 انتخاب شد و از همین رو این کنگره ملی امروز همزمان با هفته بسیج و با حضور سردار نقدی،رئیس سازمان بسیج کشور و همچنین مینو اصلانی، رئیس بسیج زنان کشور در اصفهان برگزار شد.

http://www.imna.ir/images/docs/000211/n00211688-r-b-001.jpg

دشمن به دنبال القا فمنیست در اصفهان است

در ابتدای این مراسم، سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج کشور درباره شهیده واعظی اظهار داشت: زندگی شهیده طیبه واعظی درس‌های زیادی برای جامعه امروز به خصوص بانوان دارد چرا که عمر کوتاه این شهیده گنجینه ای از ذخایر این مرز و بوم است که باید سال ها آن را استخراج کرد و از چشمه زلال آن نوشید.

وی ادامه داد: درس‌های زندگی شهیده واعظی به خوبی باطل کننده تصورات عده ای است که فکر می کنند حضور زن در جامعه به معنای بی بند و باری و کمرنگ کردن حجاب ها آن ها است؛ شهیده واعظی به خوبی ثابت کرد یک زن به خوبی می تواند با حفظ کامل حجاب و شئونات اسلامی خود، در عرصه اجتماعی نیز حضور پیدا کند و به عنوان یک یک زن مسلمان حتی فعالیت‌های چریکی مخفی و مبارزاتی علیه رژیم مستبد شاهنشاهی نیز داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج کشور تأکید داشت: شهیده واعظی به خوبی به همه ثابت کرد برای یک زن مسلمان حجاب تا حدی مهم است که حاضر است مأموران ساواک او را بکشند اما چادر از سرش بر ندارند؛ طیبه واعظی به واقع هر لحظه مراقب جان خود بود و در شرایط حساس نیز افکار خود را متوجه دین و اطاعت پروردگار کرد.

وی افزود: شهیده واعظی آنقدر شیفته لقا الله بود که در همه حالات و در هر شرایطی به حفظ حجاب، عفت و عبودیت پروردگار توجه داشت.

سردار نقدی از جمله فعالیت های شهیده واعظی را توجه به اقتصاد مقاومتی که از مسائل مهم امروز به حساب می آید عنوان کرد و بیان داشت: شهیده واعظی در خانه تلاش می‌کرد و تولیداتی داشت و بیکار و مصرف‌کننده نبود.

وی گفت: زنان جامعه ما فعال‌ترین زنان جهان بودند اما امروز در غرب قصد دارد که کار کردن در خانه را برای زنان جامعه ما بد جلوه دهد و زندگی سالم ایرانی‌ها را بر هم زند.

رئیس سازمان بسیج کشور تصریح کرد: مسئله خانواده یکی از مسائل مهم امروز جامعه است؛ بانوی جوانی که در حال مبارزه مخفی با رژیم پهلوی و تحت تعقیب ساواک بوده و در شرایطی که هر لحظه ممکن بود توسط ساواک دستگیر شود بچه‌دار می‌شود و به او محبت می‌کند و به تربیت فرزند می‌پردازد. این رفتار شهیده واعظی الگویی برای زنان جامعه ما به شمار می‌رود.

وی افزود: شهید واعظی الگویی کامل برای همه زنان این سرزمین بوده و به خوبی الگوی احترام به پدر و مادر، توازن و فروتنی و صبر و ایستادگی است. شهادت شهیده واعظی برای همه مردم سرزمین ایران درس مقاومت و ایثار است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود مردم ما به خاطر مسائل مادی با کدخدا و استکبار سازش کنند نباید این همه شهید و جانباز تقدیم انقلاب می کردند، اگر ما با کشوری که امروز به دنبال نقوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشور ما است، سازش کنیم چگونه می توانیم جواب مادران شهدا را بدهیم؟!

وی فمینیست را یکی از دروازه های نفوذ عنوان کرد و گفت: اصفهان، امروز مورد توجه دشمنان قرار گرفته و با توجه به بافت ستی و مذهبی که دارد دشمن این شهر را برای پیاده سازی فمنیست انتخاب کرده است.

رئیس سازمان بسیج کشور خطاب به دشمنان این انقلاب عنوان کرد: دشمن بداند که زنان بصیر اصفهانی با الگوبرداری از زنان بزرگی مثل شهیده واعظی هرگز اجازه ایجاد فمینیست در اصفهان را نمی دهند؛ همه ما با شهدای پیمان می بندیم و تأکید می کنیم که تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون دست از مبارزه با استکبار بر نخواهیم داشت.

http://www.imna.ir/images/docs/000211/n00211688-r-b-013.jpg

در این مراسم از خانواده شهیده واعظی به پاس مقاومت و صبر تجلیل به عمل آمد.

http://www.imna.ir/images/docs/000211/n00211688-r-b-007.jpg

شهیده طیبه واعظی الگو کامل سبک زندگی اسلامی بود

مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج زنان کشور درباره برگزاری کنگره ملی شهیده طیبه واعظی اظهارکرد: سازمان بسیج جامعه زنان از سال 75 تاکنون به دنبال شناسایی شهدای زن در سراسر کشور بوده و در بررسی‌های ابتدایی صورت گرفته کمتر از 4 هزار پرونده که خیلی هم کامل نبود به دست آمد.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخصات شهدای زن سراسر کشور بررسی شد و پس از این موضوع 7 هزار شهید زن در کشور شناسایی شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: برگزاری کنگره‌های شهدای زن در سراسر کشور تحولی در ادبیات داستانی در حوزه زنان ایجاد کرده است.

وی افزود: رفتار و منش شهدای زن گنجینه تمام ‌نشدنی برای ترسیم راه و رسم سبک زندگی اسلامی برای زنان و دختران امروز کشور به حساب می آید.

اصلانی تصریح کرد: تاکنون حدود هزار جلد کتاب در راستای معرفی شهدای زن به چاپ رسیده است.

وی گفت: تعداد زیادی سریال، مستند و فیلم داستانی با هدف معرفی شخصیت شهدای زن کشور تولید شده که اثرگذاری این‌گونه برنامه‌ها بسیار بالا بوده است، به ‌طوری که بازیگرانی که در مستند شهیده «مریم فراهانیان» مشارکت داشته‌اند، هنگام ترک ایران مسلمان شدند و حجاب برتر را انتخاب کردند.

http://www.imna.ir/images/docs/000211/n00211688-r-b-017.jpg

در حاشیه این کنگره ملی نیز تولیداتی از جمله کتاب "موقعیت فرشته" و "وقتی عشق می‌بارد" و نرم افزار "من طبیه ام" رونمایی شد.

http://www.imna.ir/images/docs/000211/n00211688-r-b-011.jpg

شهیده واعظی الگو کامل برای زنان جوان جامعه است

فهیمه فرهمندپور، مشاور امور زنان و خانواده وزارت کشور در این کنگره اظهار داشت: چندی پیش همایشی با موضوع زنان برگزار شد و مقالاتی از کشورهای مختلف به دست ما رسید؛ یکی از بانوان اهل ترکیه سوالی مطرح کرده بود و تأکید کرده بود که " اگر حضرت زهرا(س) در زمان فعلی زنده بودند از چه لباسی استفاده می کردند؟!"؛ شاید اولین جواب چادر باشد اما چادر لباس بیرونی است و سوال را می‌توان اینطور مطرح کرد که اگر حضرت زهرا(س) در عصر ما زندگی می‌کردند در یک مجلس زنانه که نامحرمی وجود ندارد چه لباسی می‌پوشیدند؟

وی افزود: آنچه بیش از همه باعث آسیب شده دو ضعف اساسی برای ارائه الگوهای عالیه خودمان است. این مطلب که الگوهای ما حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) هستند کاملا صحیح است اما نتوانسته‌ایم مجموعه‌ای از شناخت‌های کاربردی این الگوها را به جامعه منتقل کنیم.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان داشت: عدم تعریف الگوهای میانی را از ضعف های جامعه عنوان کرد و گفت: وقتی گفته می‌شود که نمی‌توان مثل حضرت زهرا(س) بود باید الگوهای در دسترس‌تری ارائه شود؛ شهیده واعظی یکی از این الگوها است که ما بسیاری از این شهدا را در کشور داریم اما از آنها استفاده نمی‌کنیم و تقاضا می‌کنم از مسئولان و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند این الگوها را شناسایی و معرفی کنند.

وی گفت: خوشبختانه کمبودی در سرمایه نداریم، کشورهای آفریقایی روی معادن الماس زندگی می‌کنند اما گرسنه و با حداقل امکانات؛ فکر می‌کنم ما هم به نوعی شبیه به آن کشورها هستیم چراکه جوانان ما با وجود چنین الگوهایی به سراغ بازیگران و چهره‌های غربی تقلید می‌کنند.

http://www.imna.ir/images/docs/000211/n00211688-r-b-012.jpg

حامد زمانی، از خوانندگان انقلابی که آثار بسیاری در زمینه استکبار ستیزی و انقلاب اسلامی دارد اثر ویژه ای را برای این کنگره خوانده بود که در این مراسم از این اثر ارزشی رونمایی شد؛ این آهنگ حامد زمانی که "لشگر فرشتگان" نام داشت مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

http://www.imna.ir/images/docs/000211/n00211688-r-b-004.jpg

خون شهدا، شور و شعور انقلابی را زنده نگه داشته است

غلامرضا سلیمانی، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در این برنامه اظهار داشت: خون شهدا سبب شده است که شور و شعور انقلابی در میان امت اسلامی افزایش پیدا کند، بنابراین یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ملت ایران بالا بودن بصیرت و شور حسینی است.

سردار غلامرضا سلیمانی ؛بااشاره به اینکه تاکنون 2 کتاب برای معرفی شخصیت شهیده طیبه واعظی به مرحله چاپ رسیده است افزود: اقدامات ماندگار همانند چاپ کتاب در راستای معرفی شخصیت شهیده واعظی ادامه دارد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: سازمان بسیج با برگزاری کنگره‌های شهدا به معرفی شهدای برجسته هر قشر پرداخته و شخصیت این شهدا را به خوبی به مردم ایران به ویژه جوانان معرفی می‌کند.

در کنار این کنگره نمایشگاهی تحت عنوان "نقش زنان شهیده در تمدن‌سازی اسلامی" برگزار شد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
با سلام، متاسفانه بنري در دانشگاه اصفهان با عنوان " لذت بدون عوارض جانبي " براي دانشجويان دختر با سخنراني خانم دكتر ملاباشي از طرف مدييريت فرهنگي دانشگاه در فلكه ابوريحان نصب شده است. لطفا موضوع را بررسي كنيد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار