شهردار تبریز در نشست کاری معاونت حمل و نقل و سازمان ها و شرکت های تابعه، برنامه ها و الزامات ترافیکی شهرداری برای سال آینده را تبیین نمود
کد خبر: ۱۳۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 25 November 2015
شهردار تبریز در نشست کاری معاونت حمل و نقل و سازمان ها و شرکت های تابعه، برنامه ها و الزامات ترافیکی شهرداری برای سال آینده را تبیین نمود

به گزارش تابناک تبریز،،  دکتر صادق نجفی پس از استماع گزارش عملکرد این معاونت گفت: ترافیک معضلی نیست که تنها در کلانشهر تبریز مطرح باشد؛ بلکه تمامی شهرهای بزرگ دنیا علی رغم وجود صدها مسیر ریلی و ناوگان حمل و نقل کارآمد، هنوز با این مشکل دست به گریبان هستند.

وی اضافه کرد: سازمانهای حوزه حمل و نقل، تکه های یک پازل محسوب می شوند که هرکدام، مسئول حل بخشی از مشکلات حمل ونقل هستند و باید با وحدت وهمدلی و حرکتی یکپارچه، درجهت تحقق اهداف تلاش نمایند.

شهردار تبریز ادامه داد: بخش دیگر این پازل نیز، شهروندان محترم هستند که می توانند با رعایت قوانین و مقررات، در برطرف شدن معضل ترافیک، نقش مهمی ایفا کنند.

 وی پرداختن به مسایل فرهنگی را از  اولویت های برنامه های ترافیکی شهرداری تبریز خواند و تاکید کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته، در سال پیش رو به صورت عمده به طرف اصلاحات شهری و مدیریت یکپارچه و هوشمند گام برخواهیم داشت .

دکتر نجفی، در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در پروژه های ترافیکی گفت: باید ضوابطی ایجاد کنیم که طرحهای ترافیکی ارائه شده همچون احداث پارکینگ سود آور باشند و بدین ترتیب، رغبت افراد برای سرمایه گذاری را افزایش دهیم و علاوه بر تسهیل در امر ترافیک، به یک درآمد پایدار نیز برسیم.

دکتر نجفی در زمینه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز، از جدیت شهرداری برای راه اندازی فازهای مختلف متروی تبریز خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با تمرکز حمایت های شهری و استانی در خصوص پروژه مترو، تحولی در سیستم حمل و نقل عمومی شهر ایجاد شود .

وی همچنین با بیان این که در نظر داریم تا پایان سال شاهد تجهیز اتوبوس رانی BRT و کاهش زمان انتظار شهروندان باشیم، گفت: در کنار آن، توجه ویژه به سایت ها، ایستگاهها، پارک سوارها، راه اندازی تاکسی مترها، افتتاح ترمینال مرکزی و ترمینال شرق و همچنین نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی بخش دیگری از اهتمام شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل عمومی خواهد بود. 

شهردار تبریز افزود:  در بحث نوسازی اتوبوس رانی خوب اقدامات موثری صورت گرفته و  امیدواریم در نوسازی ناوگان تاکسیرانی هم بتوانیم با وجود عدم حمایت دولت و عدم تخصیص وام درخواستی در سال جدید، راسا اقدام کنیم.

 دکتر نجفی، با اشاره به نقش بخش خصوصی در بهسازی ناوگان تاکسی رانی تبریز تاکید کرد: برای تحقق این امر ما حاضریم در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی، شاهد حضور جدی شرکتها و بخش های خصوصی باشیم. /شهریار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار