فرماندار بوکان گفت: ظرفیت گردشگری این شهر به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته و برای احیاء آن موزه تخصصی صنایع دستی در بوکان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵ 13 March 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمال خسروی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی بوکان که با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بوکان با وجود برخورداری از ظرفیت بالای طبیعی، فرهنگی و مذهبی، متاسفانه در جذب گردشگر توفیق چندانی نداشته بنابراین لازم است دستگاه‌های اجرایی برای ایفای نقش در این زمینه کوشاتر از گذشته عمل کنند.

وی گفت: دهه آخر اسفند باید دهه پاکی و نشاط در بوکان باشد و هر آنچه که برای شادی و آرامش مسافران نوروزی لازم باشد از سوی دستگاه‌ها مهیا شود.

خسروی بیان کرد: لازم است امنیت گردشگران توسط نیروی انتظامی بوکان تأمین شده و نظارت بر بازار و جلوگیری از گران‌فروشی نیز باید انجام شود به طوری‌که مایحتاج عمومی مردم و مسافران نوروزی به سهولت در اختیارشان قرار گیرد.

فرماندار بوکان با تاکید بر فراهم‌سازی اقدامات لازم برای سفری امن در جاده‌های منتهی به این شهر از سوی نیروی انتظامی و راه و شهرسازی اظهار داشت: جایگاه‌های سی.ان.جی بوکان در ایام مسافرت‌های نوروزی باید 24 ساعته فعالیت کنند تا از حجم ترافیکی شهر در ایام نوروز کاسته شود.

خسروی افزود: لازم است در کنار تهیه نقشه گردشگری بوکان به فکر راه‌اندازی موزه تخصصی آثار صنایع دستی هم باشیم و به موازات آنها باید تدابیری اندیشیده شود تا مسائل زیست محیطی از جمله پخش کیسه زباله در ایام نوروز انجام شود تا از انباشت زباله در طبیعت جلوگیری شود.

رشید میرحسامی شهردار بوکان نیز در این جلسه اظهار داشت: خدمت رسانی وظیفه ذاتی شهرداری است و در این باره، اجرا و برپایی نمایشگاه فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان در ایام نوروزانجام می شود.

حسین فرهمند رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان نیز در این جلسه گفت: در ایام نوروز امسال 4 هزار اقامت در اماکن مسافری بوکان به ثبت رسیده که این آمار بدون محاسبه مهمانان عبوری بوده است بنابراین امید می رود با مناسب شدن آب و هوا در نوروز 94 این رقم افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار