مدیرکل بهزیستی گیلان گفت:
برنامه ریزی هایی بعمل آمده تا در ایام نوروز مدیران و مسئولین بهزیستی استان در مراکز شبانه روزی، آسایشگاهها و... حضور یافته تا با اظهار تبریک سال نو به کارکنان از نزدیک روند کار را در اینگونه مراکز بررسی کنند و از طرف دیگر از افراد حاضر در آن عیادت بعمل آورند که این امر باعث خوشحالی و شعف آنان خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹ 13 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ،مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: در ایام نوروز مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی گیلان نیز کماکان فعالیت می کنند تا مشکلات مربوط به آسیبهای اجتماعی و... که مرتبط با اورژانس اجتماعی است را پیگیری کنند.

دکتر حسین نحوی نژاد درخصوص برنامه های بهزیستی گیلان در ایام عید نوروز، ضمن تبریک حلول سال نو به همه هموطنان بالاخص جامعه هدف بهزیستی و اقشار تحت پوشش گفت: به منظور آشنایی مسافرین نوروزی که به استان گیلان وارد می شوند گروهها و سازمانهای مردم نهاد تحت نظارت بهزیستی گیلان اقلام تبلیغی همانند بروشور و لوح فشرده در زمینه فعالیتهای بهزیستی و پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی و بالاخص پیشگیری از معلولیت هایی که از حوادث جاده ای حاصل می شود را تهیه کرده تا با هماهنگی ادارات بهزیستی شهرستانها و ستادهای تسهیلات نوروزی که در شهرستانها مستقر هستند نسبت به توزیع آن اقدام بعمل آورند.

وی افزود: برنامه ریزی هایی بعمل آمده تا در ایام نوروز مدیران و مسئولین بهزیستی استان در مراکز شبانه روزی، آسایشگاهها و... حضور یافته تا با اظهار تبریک سال نو به کارکنان از نزدیک روند کار را در اینگونه مراکز بررسی کنند و از طرف دیگر از افراد حاضر در آن عیادت بعمل آورند که این امر باعث خوشحالی و شعف آنان خواهد شد.

دکتر نحوی نژاد تصریح کرد: در ایام عید هیچ گونه تعطیلی در مراکز شبانه روزی توانبخشی نداریم گرچه موافق مرخصی توانخواهان هستیم تا آنان در جمع خانواده خود باشند، اما هیـچ مرکزی نمی تواند در ایام عید بدون رضایت خانواده، معلول را ترخیص کند.

وی در ادامه بیان داشت: در ایام نوروز مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی گیلان نیز کماکان فعالیت می کنند تا مشکلات مربوط به آسیبهای اجتماعی و... که مرتبط با اورژانس اجتماعی است را پیگیری کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در مورد وضعیت متکدیان و بی خانمان ها و چهره نامطلوبی که بالاخص در ایام نوروز به شهرها می دهند گفت :براساس دستورالعمل وزارت کشور کمیته ای در استانداری ها با عضویت شهرداری، فرمانداری، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، صدا و سیما، دادگستری، اداره کار و سایر ادارات می باید تشکیل شود که وظیفه ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی، بی خانمان ها ... را دارد و در این رابطه در مرحله اول پس از جمع آوری بی خانمان ها، متکدیان و... از طریق نهادهای مسئول بهزیستی تنها گروههایی که قانونا وظیفه ارائه خدمت به  آنان را دارد تحویل گرفته و ساماندهی می کنند، همانند بیماران روانی مزمن بدون سرپرست، معلولین ذهنی بی سرپرست و زنان و دختران در معرض آسیب ... که همه این اقشاری که بیان شد با دستور مقام قضایی به مراکز تخصصی هدایت می شوند و بهزیستی این آمادگی را دارد که همه آنها را پذیرش و ساماندهی کند.

وی در پایان مجددا ضمن آرزوی سالی خوب برای همگان از مسافران و هموطنان گیلانی در خواست کرد که به مراکز شبانه روزی بهزیستی بالاخص آسایشگاهها و خانه های سالمندان و ... مراجعه و از افراد حاضر در آن عیادت و دلجویی کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار