تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مقدمات پذیرایی از 280 هزار مسافر نوروزی در شهر فرهنگی و تاریخی اصفهان در شبانه روز فراهم شده است.
کد خبر: ۱۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷ 13 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فریدون الهیاری در حاشیه بازدید از سرا موزه رهگشای بادرود نطنز  افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با هماهنگی های اداره ها و ارگانهای ذیربط 30 هزار اماکن اقامتی را برای نوروز 94 افزایش داده است.

وی ظرفیت پذیرش در اماکن اقامتی دارای مجوز را 12 هزار نفر دانست و گفت: با شناسایی اقامتگاه های بوم گردی این رقم اینک به 16 هزار نفر افزایش یافته که رشد 30 درصدی را نشان می دهد.

الهیاری افزود: در نوروز 94 در حوزه جاده ها و پایگاههای امداد و نجات جاده ای نیز امکانات مناسبی در زمینه تامین ارزاق و سوخت با هماهنگی ستاد خدمات سفر برای مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در ادامه بیان داشت: منطقه بادرود نطنز با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالایی که در زمینه بناها و آثار تاریخی و میراث ناملموسی که دارد، می بایست پایگاه ملی در این منطقه راه اندازی شود.

وی در خصوص محوطه باستانی بادرود با قدمت پنج هزار سال قبل از اسلام که اخیرا توسط کاوشگران و کارشناسان باستان شناسی این اداره کل مورد بازبینی و کاوش قرار گرفته است، گفت: این شهر از لحاظ تاریخی دارای پیشینه بسیار غنی است، ولی متاسفانه آنگونه که باید شناخته شده نیست.

وی شناسایی محوطه باستانی پنج هزار ساله بادرود را از اتفاقات بسیار بزرگ و گام مهم تاریخی در فلات مرکزی ایران دانست و افزود: میراث فرهنگی استان وظیفه دارد در سال 94 فصل جدیدی در کاوش های باستان شناسی و همچنین اعتبارات ویژه برای این مجموعه ارزشمند در نظر بگیرد.

شهرستان نطنز در 120 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :