"وقتی هوای شهر، همه را از نفس می اندازد"
تابناک: در هفته ای که گذشت اصفهان با آلودگی های هوا و مشکلات فراوانی مواجه بود. علت های مختلفی مثل وارونگی هوا، صنایع آلاینده و حمل و نقل و عدم استفاده از وسایل نقیله مناسب از دلایل متعدد این آلودگی عنوان می شود.
کد خبر: ۱۳۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 26 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در هفته ای که گذشت اصفهان با آلودگی های هوا و مشکلات فراوانی مواجه بود. علت های مختلفی مثل وارونگی هوا، صنایع آلاینده و حمل و نقل و عدم استفاده از وسایل نقیله مناسب از دلایل متعدد این آلودگی عنوان می شود.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1393/10/01/139310011014059954344324.jpg

"عکس تسنیم"

مديركل حفاظت از محیط‌ زیست استان اصفهان در مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا با انتقاد از وجود تعداد زيادي خودروی فرسوده در سطح کلانشهر اصفهان، گفت: در حال حاضر 116هزار خودرو فرسوده سبك و17 هزارو500 خودرو فرسوده سنگين در اصفهان تردد می‌کنند كه بيش از50 درصد از اين ميزان در همان مرحله اول تست معاينه فني رد شده‌اند، اما متأسفانه در شهر تردد می‌کنند.

ظهرابی اظهار داشت: در حال حاضر شرايط منطقه‌ای در کلانشهر اصفهان به‌گونه‌ای است كه وضعيت براي تجمع آلاينده‌ها مهياست و طبق پیش‌بینی هواشناسي اين وضعيت تا پايان هفته جاري نيز ادامه پيدا خواهد كرد.

وي با بيان اينكه محیط‌زیست براي چنين شرايطي آمادگي دارد و پیش‌بینی‌های لازم نيز انجام‌ شده است، افزود: اگر روند آلايندگي در کلانشهر اصفهان به همين شكل پيش برود دستورات لازم براي تعطيلي واحدهاي صنعتي به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد شد.

مديركل محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به اينكه در حال حاضر وضعيت كيفي هواي اصفهان در شرايط ناسالم براي گروه‌های حساس است، تصريح كرد: اگر وضعيت آلودگي به شرايط بسيار ناسالم نزديك شود قطعاً برنامه‌های كنترلي وارد فاز اجرايي خواهد شد كه طبق آن از تردد خودروهاي دودزا جلوگيري به عمل خواهد آمد و صنايع بيشتري وارد فاز تعطيلي خواهند شد.

ظهرابي با انتقاد از وجود تعداد زيادي خودروی فرسوده در سطح کلانشهر اصفهان، گفت: در حال حاضر 116هزار خودروی فرسوده سبك و 17 هزار و500 خودروی فرسوده سنگين در اصفهان تردد می‌کنند كه بيش از 50 درصد از اين ميزان در همان مرحله اول تست معاينه فني رد شده‌اند اما متأسفانه همچنان در شهر تردد می‌کنند.

وي به كارگاه‌هاي آلاينده در محدوده شهري اصفهان اشاره كرد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت طي بخشنامه‌اي14 رسته آلاينده را مكلف كرد كه براي حضور در محدوده شهري اصفهان بايد حتماً مجوز سازمان محیط‌زیست را داشته باشند.

مديركل محیط‌زیست استان اصفهان اضافه كرد: براي انتقال كارگاه‌هايي كه در گذشته بدون مجوز سازمان محیط‌زیست در شهر مستقر شده‌اند نيز توسط شهرداري برنامه‌ریزی‌شده است و طبق لایحه‌ای كه شهرداري به شورا براي تصويب ارائه كرده كارگاه‌هاي طلاسازي، موزائیک‌سازی، ریخته گری ، مصالح ساختماني و قطعات بتني و... بايد به خارج از شهر منتقل شوند.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1393/10/01/139310011014361194344354.jpg

" عکس تسنیم "

با وجود اینکه اصفهان یکی از آلوده ترین شهرهای کشور و منطقه به حساب می آید، یکی از مطالبات اساسی مردم توجه مسئولان به این معضل اساسی است، چرا که این آلودگی ها مشکلات فراوانی را از لحاظ سلامت برای شهروندان و کودکان اصفهانی به وجود آورده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :