معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت:
10 میلیارد دلار اعتبار به پروژه های تامین و انتقال آب شبکه های اصلی و فرعی کشاورزی مناطق مختلف کشور اختصاص یافته که این پروژه ها توسط وزات نیرو و جهاد کشاورزی به مدت پنج سال اجرا می شود.
کد خبر: ۱۳۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶ 27 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: 10 میلیارد دلار اعتبار به پروژه های تامین و انتقال آب شبکه های اصلی و فرعی کشاورزی مناطق مختلف کشور اختصاص یافته که این پروژه ها توسط وزات نیرو و جهاد کشاورزی به مدت پنج سال اجرا می شود.
علی مراد اکبری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ایلام اظهار کرد: از این میزان اعتبار یک میلیارد و 500 هزار دلار برای تامین آب 550 هزار هکتار از اراضی ایلام و خوزستان و 500 میلیون دلار نیز برای 46 هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان از محل صندوق توسعه ملی توسط دولت یازدهم تخصیص یافته است.
وی افزود: همچنین به همت دولت تدبیر و امید سه هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه دریاچه اورمیه در استان آذربایجان های غربی و شرقی و کردستان در نظر گرفته شده است.
اکبری ادامه داد: علاوه بر منابع ارزی فوق الذکر 16 هزار میلیارد ریال از اعتبارات ملی در سال جاری به حوزه آب و خاک اختصاص یافته است که 12 هزار و 170 میلیارد ریال آن به شبکه های تحت فشار و باقی اعتبار نیز به تجهیز و نوسازی شبکه های زه کشی، قناوات و... اختصاص دارد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان ایلام همچنین از طرح ها و پروژه های حوزه آب و خاک اراضی شهرستان های مهران و دهلران بازدید کرد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار