کد خبر: ۱۳۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 28 November 2015

به گزارش تابناک اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، جبهه اول صنعت، استان برخوردار و هزاران عنوان دیگر فقط و فقط بر روی کاغذ برای مردم اصفهان واژه های آشنایی هستند ولی مردم این دیار هیچگاه نتوانسته اند آن را از نزدیک لمس کنند.

سال های سال است مردم دیار نصف جهان تنها و تنها با عناوین زندگی می کنند. با عناوینی که نمی دانند چرا هر روز و هر ساعت برای آن ها تکرار می شود و هیچگاه نمی توانند از نزدیک شاهد برکات آن باشند.

آری اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است اما در خواب زمستانی و تابستانی سکانداران فرهنگی این استان، فقط و فقط مردم از این عنوان شنیده اند، وقتی صحبت فعالیت های فرهنگی می شود مجموعه های مردم نهاد می درخشند و فقط و فقط ابزاری است که سکانداران دولتی در کشور به آن افتخار کنند و خود را پشت دیوار این موفقیت پنهان شوند تا خود ترفیع بگیرند و بگویند اصفهان موفق است و مشکل فرهنگی ندارد.

اصفهان جبهه اول صنعت است، کدام صنعت نمی توانیم تشخیص بدهیم وقتی هر روز از گوشه و کنار شاهد تعدیل نیرو هستیم و همیشه با این عنوان روبرو می شویم که ما داریم از رکود رد می شویم به این نکته می رسیم که شاید بخش دولتی صنعت اصلا در این استان وجود خارجی ندارد و در بخش خصوصی هم تشکل ها کارآیی لازم را ندارند و شاید فقط به خاطر هموار نمودن مسائل کارخانجات خود در این تشکل های بتونی حضور دارند.

آری اصفهان استان برخوردار است، برخوردار از آلودگی ها، برخوردار از مهاجرت، برخودار از خشکسالی و برخوردار از مدیران غیربومی و غیر متخصص که شاهرگ های حیاتی استان را بدست گرفته اند و خود عامل رکود شده اند.

آری اصفهان برخوردار از نمایندگان مجلسی است که با وجود فراوانی نسبت به سایر استان ها برخی از آن ها فقط و فقط به دنبال بقا در مجلس دهم هستند و حتی در برخی از موارد برای عدم موفقیت یکدیگر در صحن علنی مجلس تلاش می کنند حتی اگر آن طرح به نفع نصف جهان باشد.

شهر اصفهان حال و روز بهتری ندارد، پارلمان شهر اصفهان در پیچ و خم کوچه اول مانده است و آن چیزی نیست به غیر از همدلی و همزبانی برای تحقق شهری در شان ساکنان دیار نصف جهان، برخی از آن ها سیاسی نگاه می کنند سیاسی برخورد می کنند و سیاسی انتخاب می کنند و رویای حضور متداوم را در پارلمان شهری در ذهن خود می پرورانند.

حال باید دید چه عواملی باعث شده است که همه ی این مصائب و مشکلات برای ساکنان دیار نصف جهان که همواره در همه ی مراحل با حضور در صجنه های مختلف از نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت کرده اند و با عمل خود پیروی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را اثبات نموده اند ، بوجود آید؟

آیا زمان آن نرسیده است که جریان ها و گروه های مختلف در اصفهان به این جمع بندی برسند که باید با حمایت های خود باعث پیشرفت شهر شوند و مانع پیشرفت نشوند یا حداقل اگر در جهت پیشرفت کاری نمی کنند جهت دهنده پسرفت اصفهان نشوند.

سال های سال است اصفهان بزرگتر ندارد که محور وحدت باشد، محور همدلی باشد محور تغییر و تحول و جسارت برای برخی از مجادله های بی پایان همیشگی در اصفهان باشد، حتی در جریان های مختلف، حتی در گروه های مختلف بزرگتری نیست و دیار نصف جهان از این موضوع آسیب می بیند.

یادمان باشد این روزها با سرعت در حال گذر هستند و اگر امروز ما فقط بر روی کاغذ به دیار خود افتخار می کنیم آیندگان و نسل های بعدی تنها و تنها باید با متوصل شدن به نرم افزارهایی نظیر فتوشاپ خاطرات و افتخارات دیار نصف جهان را زنده نگه دارند و با افتخارات مجازی زندگی کنند.

مسعود جعفریان

مدیرمسئول تابناک اصفهان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
احسنت
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
سلام
بالاخره بعد از مدتها که تقریبا از هر 10 یادداشت سایت در مورد اصفهان 9 تا در مورد فضائل و مکارم آقای شهردار جدید(دکتر!!!! جمالی نژاد) بود یک یادداشت درست و حسابی در مورد اصفهان از سایت تابناک دیدم. بابا بخدا چند سالی هست که اصفهان و اصفهانیها مظلوم و مغفول واقع شده اند.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
به قران این مهاجرینی که از شهرها و استانهای اطراف می ایند به غیر از مشکل برای خوشون و اصفهان فقط سبب ظلم و بیعدالتی نسبت به اصفهان شده اند. هم دولت بوجه شهر های کم برخوردار را اضافه می کنه و هم ساکنین این شهرها پس از گرفتن این امکانات مجددا راهی اصفهان و شهرهای بزرگ میشوند و سببب کاهش سرانه و امکانات در این شهره شده اند. اکثر این مهاجرین هم در شهرهی خودشون ملک دارند و هم در اصفهان. این سبب ایجاد مشکل برای طبقات ضعیف شهای بزرگ مثل اصفهانه شده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :