کارگاه تخصصی آشنایی با کتابخانه های عمومی جهان در غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 28 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:جمعه شب در چهارمین روز از چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس، از اسرار کتابخانه های عمومی جهان توسط کتابدار شیرازی رمزگشایی شد.

در این کارگاه که در سالن حافظ محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شیراز برگزار شد، فاطمه صفری راد کتابدار کتابخانه ابوریحان بیرونی به گوشه هایی از ناگفته ها و جذابیت های کتابخانه های عمومی ایران و جهان پرداخت.

این کتابدار موفق در این نشست که با استقبال کتابدوستان مواجه شد، کتابخانه های بزرگ و تاثیرگذار جهان همچون کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه کنگره آمریکا، کتابخانه بریتانیا، کتابخانه ملی فرانسه و ... معرفی کرد.

صفری راد دسترس پذیری و ارائه خدمات به بهترین شکل را مهمترین اصل و خط مشی کتابخانه ها دانست و گفت: در این کتابخانه ها همه افراد جامعه حتی مهاجران و اقلیت های قومی می توانند از خدمات کتابخانه ای استفاده کنند و همین موجب رشد و توسعه چشم گیر کتابخانه های جهان شده است.

کتابدار کتابخانه ابوریحان بیرونی شیراز افزود: در برخی از این کتابخانه ها منابع منحصر به فردی از چرک نویس اعلامیه استقلال آمریکا، اولین عکس های فضایی گرفته شده توسط برادران رایت گرفته تا اولین فیلم ساخته شده توسط ادیسون و دست نوشته ها و نسخ خطی کم نظیر وجود دارد که مخاطبان را به سوی خود جذب می کند.

صفری راد در ادامه گفت: برخی از کتابخانه های جهان همچون کتابخانه ملی روسیه حتی در بحرانی ترین لحظات جنگ نیز تعطیل نشد و به کتابخوان ها خدمات ارائه داد.

غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی فارس تا ۸ آذرماه در سالن حافظ نمایشگاه کتاب فارس فعالیت می کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
چه جالب!
کتابخونه ملی روسه در بحرانی ترین لحظات جنگ هم تعطیل نشده...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار