معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
دكتر سعيد شبستري، در نشست کارگروه توسعه فناوری های نو تبریز با بیان نقش مراكز دانش بنيان در رشد و توسعه اقتصادی کشور، گفت: بحث توسعه فناوری از اولویت های استانداری آذربايجان شرقي قرار گرفته است و در راستاي تحقق آن، منطقه ویژه علم و فناوری ايجاد شده است.
کد خبر: ۱۳۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 28 November 2015
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در نشست کارگروه توسعه فناوری های نو تبریز، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بخشی نگری ها حذف شده است، گفت: سعی می کنیم عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.

دكتر سعيد شبستري، در نشست کارگروه توسعه فناوری های نو تبریز با بیان نقش مراكز دانش بنيان در رشد و توسعه اقتصادی کشور،  گفت: بحث توسعه فناوری از اولویت های استانداری آذربايجان شرقي قرار گرفته است و در راستاي تحقق آن، منطقه ویژه علم و فناوری ايجاد شده است.

 وی افزود: بالاترین میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور در استان آذربایجان شرقی بالغ بر 7 میلیارد دلار انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تحقيقات بنیادی باید به سوی کاربردی شدن و حل مشکلات سلامت جامعه حرکت کند و نهایتا با تولید محصولات بنیادی دانش، پژوهش را به سمت تولید ثروت سوق دهیم.

 شبستری با اشاره به اینکه باید از وابستگی خود به درآمد نفتی کم کنیم، ادامه داد: بایستی فاصله خود را از کشورهای دیگر در حوزه فناوری کم کنیم که پیشرفت در حوزه تحقیقات سلول های بنیادی پیشرفت سریع تری را در این زمینه از آن کشور خواهد کرد.

 وی اظهار کرد: سرمایه گذاران را باید برای ورود به بخش تجاری سازی محصولات حاصل از تحقیقات سلول های بنیادی هدایت و ترغیب نماییم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  نيز درکارگروه توسعه فناوری های نو تبریز گفت: متاسفانه در ایران دانشگاه نسل سوم فناور محور به معنای واقعی نداریم.

امیر علی حمیدیه خاطرنشان کرد: در دانشگاه های ما متاسفانه قوانین به گونه ای تنظیم شده است که اساتید به سمت پژوهش محور بودن حرکت کرده اند، باید بازنگری جدی در قوانین ارتقای اساتید دانشگاهی بر اساس تولید فناوری انجام شود.

 وی ادامه داد: دانشگاه های ما فقط مقاله پرور شده اند و راه حل رفع این مشکل این است که دانشگاه ها با علم خود در جهت تولید ثروت حرکت کنند.

 حمیدیه با بیان اینکه تبریز نقاط قوت زبادی نسبت به سایر مناطق کشور دارا است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلول های بنیادی گیاهی و هم چنین دارو و سلول های بنیادی پتانسیل زبادی دارد و تا کنون نیز فعالیت های شاخصی انجام داده و در کشور پیشتاز است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با مشاهده فضای موجود در میان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بسیار امیدوار شدم چرا که اینجا اولین دانشگاهی است که قصد ایجاد "سیلیکون ولی" را برای اولین بار در ایران دارند و این بسیار ارزشمند است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
در دانشگاه باید یادگیری آموخته شود نه اباشته ذهنی!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار