فرمانده انتظامی استان کرمان:
کرمان – فرمانده انتظامی استان کرمان از انتشار ۱۸ مورد فیلم خصوصی در فضای مجازی خبر داد و گفت: افراد هنگام استفاده از فضای مجازی بسیار هوشیار باشند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
کد خبر: ۱۳۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 28 November 2015


سرهنگ رضا بنی اسدی فر صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه امنیت را خواسته به حق مردم دانست و اظهار کرد: نیروی انتظامی در راستای تحقق این اصل که مهم ترین الویت ماست تمام توان خود را بکار بسته است.

وی اقدامات نیروی انتظامی برای توسعه امنیت را مطلوب دانست و ادامه داد: پلیس به شدت با مخلان نظم و امنیت جامعه برخورد می کند.

کاهش ۱۶ درصدی وقوع جرم

وی از کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت طی هشت ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: همچنین کشف سرقت در مدت گفته شده پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه افراد قرار گیرد بحث استفاده از تکنولوژی های روز است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به گرایش جوانان به سمت استفاده از شبکه های مجازی اشاره و تصریح کرد: باید افراد در هنگام استفاده از این شبکه ها بسیار هوشیار باشند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

۱۴۰ مورد برداشت غیرمجاز اینترنتی

وی از ۱۴۰ مورد برداشت غیرمجاز اینترنتی خبر داد و افزود: ۱۸ مورد انتشار فیلم خصوصی در کرمان اتفاق افتاده است.

سرهنگ بنی اسدی فر با اشاره به ۲۱ مورد مزاحمت اینترنتی ادامه داد: امسال ۱۵۸ مورد جرائم اینترنی توسط مردان و ۵۴ مورد نیز توسط زنان صورت گرفته است.

انهدام ۸ باند مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد، افزود: هشت باند مواد مخدر طی سال جاری در کرمان منهدم شد.

سرهنگ بنی اسدی فر اظهار کرد: با تلاش ماموران نیروی انتظامی ۵۸ تن مواد مخدر این استان کشف شد.

وی یادآور شد: این میزان مواد مخدر شامل ۴۶ هزار و ۲۹ کیلوگرم تریاک، هشت هزار و ۴۰۰ کیلوگرم حشیش،

دو هزار و ۵۷ کیلوگرم مرفین و هزار و ۴۹۹ کیلوگرم هروئین است.

وی از هلاکت ۱۱ نفر از اشرار مسلح در این استان خبر داد و افزود: با تلاش های نیروی انتظامی این منطقه برای فعالیت سوداگران مرگ ناامن شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: همچنین طی سال جاری دو مورد مواد محترقه پرخطر و ۲۰۹ مواد محترقه کم خطر در کرمان کشف شد.

۴۲۶ نفر در جاده های کرمان جان باختند

وی از کاهش ۲۱ درصدی آمار تصادفات فوتی در محورهای دورن شهری کرمان طی هشت ماه ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت آمار تصادفات جرحی ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ بنی اسدی فر شمار جان باختگان تصادفات محورهای برون شهری کرمان طی سال جاری را ۴۲۶ نفر اعلام و تصریح کرد: در این مدت هزار و ۷۹۱ مورد تصادف جرحی با سیر صعودی ۳۵ درصدی در کرمان رخ داده است.

وی از اجرای ۱۰۵ مورد طرح انضباط ترافیکی در کرمان خبر داد و افزود: باید فرهنگ رانندگی در بین مردم نهادینه شود.

سرهنگ بنی اسدی فر ادامه داد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش آمار تصادفات بسیار تاثیرگذار است.

برخورد قانونی با گروگان گیران اتباع بیگانه

وی به گروگان گیری اتباع بیگانه در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: این مساله تنها در کرمان رخ نمی دهد و سایر استان ها نیز مواردی در این زمینه وجود دارد.

سرهنگ بنی اسدی فر ادامه داد: در اثر شرایط نامناسب در افغانستان مردم این کشور به ایران مهاجرت می کنند و یکی از استان های هدف آنها کرمان است.

وی اظهار کرد: در این میان مشاهده می شود برخی افراد سودجو اقدام به گروگان گیری اتباع بیگانه می کنند.

وی از دستگیری چند ده نفر متهم در این زمینه خبر داد و گفت: پلیس با جدیت با این پدیده مقابله و با متخلفان برخورد می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری یک سارق حرفه ای با ۳۵ فقره سرقت دوچرخه خبر داد و گفت: همچنین با تلاش پلیس عامل یک فقره قتل در جنوب کرمان در چنگال قانون گرفتار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار