عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص محدودیت زمین قطعه هنرمندان در بهشت زهرا گفت: شهرداری تهران برای جایگزینی قطعه هنرمندان طرحی جدید اندیشیده و خوب است که آن را به شکل اجرایی پیاده کند.
کد خبر: ۱۳۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 29 November 2015
احمد مسجد جامعی با اشاره به تکمیل ظرفیت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) افزود: این قطعه از سال های دور و از زمان آقایان کرباسچی و میرسلیم به عنوان شهرداران تهران، راه اندازی شده بود و در حال حاضر این قطعه پر شده است.

وی تاکید کرد: در زمان تمام شهرداری ها و وزرای پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، حق دفن در قطعه هنرمندان رعایت می شده است و این حداقل امکان جزو حقوقی است که می شود برای نخبگان جامعه قائل شد و به خانواده آنها به این روش نیز احترام گذاشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این مورد بارها با مسوولان ذیربط صحبت داشته ام یا تذکر داده ام، اظهار کرد: خوب است شهرداری دراین زمینه طرحی تدوین و یا مشکل را حل کند تا مثل سنوات قبل هنرمندان مورد احترام باشند.

مسجد جامعی در ادامه اظهار کرد: در شورا 3 بار این موضوع مطرح شده و امیدوارم دوستان در شهرداری تهران این موضوع را بصورت اجرایی پیاده کنند و طرحی نو دراندازند.
به گزارش سما، قطعه هنرمندان دارای یک‌هزار قبر دو طبقه است که در حال حاضر طبقه اول تمام این قبور پر شده و تعدادی از هنرمندان کشور نیز در طبقه دوم این قبور آرام گرفته اند.

پیشتر مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری در قطعه هنرمندان، گفت: از ابتدایی که قطعه هنرمندان درسال 1371 ایجاد شد تا به امروز قریب به یک‌هزار نفر از هنرمندان در این قطعه دفن شده‌اند. 

به گفته وی، شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا (س) در پروسه مجوز دفن هنرمندان هیچ دخل و تصرفی ندارد و صرفا معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوولیت اصلی مجوز دفن را برعهده دارد و شهرداری و سازمان بهشت زهرا (س) تنها کار اجرایی، خدماتی و تصدی‌گری را برعهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار