وی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی و ارائه توانمندی شرکتهای تعاونی در توسعه پایدار، شناسایی و توسعه بازار کسب و کارهای تعاونی، تقویت برند تعاونی و ایجاد تعاملات شبکهای برای آنها، تبادل تجارب موفق مدیران تعاونیها در سطح ملی، آشنایی عموم مردم با مزایا و فرصتهای بخش تعاونی و ورود آنها به عرصه های اقتصادی و اجتماعی بخش تعاونی دانست و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه نماد همدلی مردم و ملت و همچنین همکاری نزدیک بخش حاکمیتی و مردمی و بخش تعاونی با یکدیگر است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب هفت راهبرد، توسعه بخش تعاونی را در نظر گرفته است که شامل توسعه فرهنگ تعاون، ترویج تعاون، گردشگری تعاون، آموزش، مدیریت و گسترش تعاملات، مدیریت و کارآمد سازی منابع خرد، ایجاد مشوق و تامین منابع مالی است.
صفائی با اشاره به هفت راهبرد تحول تعاون اضافه کرد: ترویج فرهنگ تعاون مهمترین عامل برگزاری نمایشگاه توانمندی کالای تعاون است که علاوه بر آن موضوع برند سازی و معرفی تعاونی های برتر و فعال یکی از همین اهداف راهبردی است.
در این نمایشگاه که با حضور سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 14 تا 17 آذرماه جاری در نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزار میشود شرکتهای تعاونی تولیدی صنعتی، کشاورزی و خدماتی هشت استان کالاها و تولیدات خود را به معرض نمایش و فروش خواهند گذاشت./پ