مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: عملیات‌های ضربتی مقابله با قاچاق پرندگان در خراسان رضوی تشدید می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 30 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حمید صالحی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به وضعیت خراسان رضوی در رابطه با مقابله با قاچاق پرندگان اظهار داشت: متاسفانه مسئله قاچاق پرندگان تنها مربوط به خراسان رضوی نیست و این معضل در سطح کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست خراسان رضوی در رابطه با مسئله مقابله با قاچاقچیان پرندگان بسیار فعالانه ورود پیدا کرده است، افزود: محیط زیست خراسان رضوی در زمینه مقابله و شناسایی باندهای قاچاق پرندگان عملکردی مناسب دارد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی از تعامل مناسب فی ما‌بین این نهاد با نیروی انتظامی در رابطه با شناسایی و دستگیری باندهای قاچاق پرندگان خبر داد و گفت: اخیراً تعداد بسیاری از قاچاقچیان پرنده که اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری می‌کردند، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه یگان‌های محیط زیست در قالب تیم‌های عملیاتی اقدام به شناسایی متخلفان می‌کنند، خاطرنشان کرد: شناسایی افراد متخلف و قاچاقچی از طریق اخبار مردمی و همیاران محیط زیست به یگان‌های محیط زیست منتقل می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه امسال اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب و منسجمی در زمینه مقابله با قاچقاچیان پرنده داشته‌ایم که این برنامه‌ها متفاوت نسبت به سنوات گذشته بوده است.

صالحی تصریح کرد: با توجه به افزایش چشمگیر جرائم، شکار و صید انواع پرندگان در سطح کشور و تبع آن در خراسان رضوی نیازمند افزایش عملیات‌های ضربتی برای مقابله با این پدیده شوم هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ارقام قاچاق، صید و شکار پرندگان در سطح کشور امسال نسبت به سال گذشته رشد 16 برابری داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار