کد خبر: ۱۳۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 30 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان امروز(9 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در رشت به مناسبت فرا رسیدن 12 آذر روز جهانی معلولان اظهارکرد: طبق آمار جهانی 15 درصد جمعیت هر کشوری را معلولان تشکیل می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه بیشتر معلولیت‌ها مادرزادی هستند اذعان کرد: برخی معلولیت‌ها بر اثر حوادث و بلایای طبیعی و برخی بیماری‌ها رخ می‌دهد که باید با آموزش پیشگیری‌های لازم اینگونه معلولیت‌ها را کاهش داد.

 

پارسی با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت‌ها نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است گفت: باید با ارائه مشاوره‌های لازم به خانواده‌ها از معلولیت جلوگیری کنیم.

 

وی با بیان اینکه 36 هزار و 867 نفر معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده است افزود: از این تعداد سه هزار نفر دارای معلولیت بینایی، 15 هزار نفر معلولیت جسمانی حرکتی و 11 هزار نفر معلول ذهنی هستند.

 

پارسی ادامه داد: همچنینی سه هزار نفر بیمار روانی مزمن بوده و پنج هزار نفر هم معلول شنوایی هستند.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به بیماران روانی مزمن تحت پوشش این سازمان اذعان کرد: 700 بیمار روانی مزمن در 6 مرکز شبانه روزی این استان نگهداری می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تاسیس مراکز روزانه در دستور کار بهزیستی است اذعان کرد: متقاضی بسیاری برای بستری در این مراکز داریم و ظرفیت مراکز نیز صددرصد تکمیل است و باید با توجه به افزایش متقاضی مراکزی در استان تاسیس می‌شود.

 

پارسی با تصریح اینکه در این مراکز بیماران روانی مزمن که برای جامعه خطرآفرین هستند نگهداری می‌شوند افزود: سازمان بهزیستی به ازای هر یک نفر بیمار مزمن دارای سرپرست ماهی500 هزار تومان و برای بیماران مزمن مجهول الهویه 600 هزار تومان پرداخت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار