کد خبر: ۱۳۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 01 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به پایان یافتن مطالعات فاز صفر ایجاد راه آهن خط ساحلی خزر گفت: ساخت راه آهن رشت - ساری، پس از تامین منابع مالی آن آغاز می شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز گذشته در پایان نشست بررسی احداث راه آهن ساحلی که با حضور مدیرعامل راه آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی، استانداران گلستان و مازندران و معاون امور اجرایی مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات فاز صفر راه آهن خط ساحلی خزر که گرگان را به آستارا متصل می کند، پایان یافته است.

وی با اشاره به نتایج مثبت امکان سنجی اجرای این طرح از گرگان به آستارا به طول 675 کیلومتر افزود: این خط ساحلی از طریق بهسازی مسیر ریلی موجود ساری به گرگان به طول 150 کیلومتر، ساخت راه آهن رشت به آستارا به طول 165 کیلومتر که در سفر رئیس جمهوری مصوب شده و ساخت راه آهن رشت به ساری به طول 360 کیلومتر ایجاد می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایجاد خط ریلی راه آهن ساحلی بیش از هزار و 500 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: این اعتبار بجز هزینه تملک زمین هاست.
نجفی با بیان اینکه دولت در حال مذاکره برای جذب فاینانس است، خاطرنشان کرد: حداقل 50 درصد هزینه اجرای این طرح از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین می شود.
وی با بیان اینکه خط ریلی جدید به عنوان یک شاهراه بین المللی تاثیر قابل توجهی در ترانزیت و رشد حجم تجارت در کشورهای منطقه خواهد داشت، گفت: با بهره برداری خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان در سال گذشته و ایجاد خط ساحلی آستارا به گرگان و آستارای ایران به آستارای آذربایجان، کریدور ریلی شرق به غرب یا به عبارتی دیگر چین به اروپا تکمیل خواهد شد.
نجفی با بیان اینکه این خط ساحلی از پرترددترین و اقتصادی ترین راه های آهن کشور خواهد بود، ادامه داد: اتصال راه آهن استان های شمالی با توجه به احیای جاده ابریشم قدیم و تکمیل حلقه ریلی کشورهای خزر، از اهمیت راهبردی برای منطقه برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار