مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه شیوه‌نامه دفاتر طراحی و تدوین شد، گفت: از این پس شهرداری باید نقشه‌هایی که بر اساس طراحی دفاتر نظام مهندسی ارسال می‌شود، دریافت کند.
کد خبر: ۱۳۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 02 December 2015

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه شیوه‌نامه دفاتر طراحی و تدوین شد، گفت: از این پس شهرداری باید نقشه‌هایی که بر اساس طراحی دفاتر نظام مهندسی ارسال می‌شود، دریافت کند.

به گزارش فارس؛ محمد رودباری در مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای منتخب هفتمین دوره هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با بیان اینکه ارتقای کیفی ساخت و ساز مورد توجه جدی است، اظهار کرد: در سال 52 قانون سازمان نظام مهندسی تصویب شد و در حالی که قبلاً نیز به صورت آزمایشی مورد اجرا بود، در سال 74 رسماً اجرایی شد.

وی از وجود 7 هزار و 238 نفر عضو در سازمان نظام مهندسی استان همدان خبر داد و گفت: 3 هزار و 870 نفر از آنها دارای پروانه اشتغال در رشته عمران، شهرسازی، نقشه‌سازی، تأسیسات برقی و غیره هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه نقشه‌هایی که نقشه پروانه ساخت دارند در همدان قابلیت اجرا دارد، افزود: ضوابطی که در نقشه‌ها رعایت نشود متذکر شده و اگر تخلفی باشد به شورای انتظامی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی 6 نظریه را براساس قانون نظام مهندسی صادر کرد که همه آنها در استان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، سازمان نظام مهندسی وظیفه نظارت دارد و مالک نیز حق انتخاب طرح، مجری و آزمایشگاه را خواهد داشت.

رودباری با بیان اینکه سال گذشته شیوه‌نامه دفاتر طراحی و تدوین شد و بسیاری از دفاتر مجوز گرفتند، افزود: از این پس شهرداری باید نقشه‌هایی که بر اساس طراحی دفاتر ارسال می‌شود، دریافت کند.

وی با اشاره به انتخابات سازمان نظام مهندسی در استان آن را از بهترین انتخابات دانست و گفت: این انتخابات به شکل رایانه‌ای برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه جمع اعضای هیئت مدیره 11 نفر هستند که 6 نفر علی‌البدل است، گفت: دوره قبل این تعداد 9 نفر بودند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی استان همدان نیز با بیان اینکه جایگاه نظام مهندسی در استان به خوبی شناخته شده است، اظهار کرد: روند کار هیئت اجرایی با 50 ماه کار فشرده، برگزاری 50 جلسه و 150 مکاتبه با ادارات است.

مرتضی اسکندری با بیان اینکه در این دوره 55 نفر کاندیدا شدند که سرانجام 11 نفر از بهترین‌ها انتخاب شد، گفت: از 7 هزار و 200 عضو سازمان مهندسی فقط 25 درصد در این انتخابات شرکت کردند چرا که عضو جوان برداشت خاصی از نظام مهندسی دارند.

وی با بیان اینکه باید مهندسان جوان را از راه‌های معقول و درست جذب کرد، افزود: مهندسان جوان طالب کار هستند و نظام مهندسی باید برای آنها کار فراهم کند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی استان همدان با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته سازمان نظام مهندسی جایگاه خاصی در شورای مرکزی پیدا کرده است، گفت: 3 هزار و 500 مهندس بیکار در استان وجود دارد که باید از طریق ایجاد اشتغال و کارآفرینی جذب شوند.

وی با بیان اینکه باید برنامه راهبردی و آسیب‌شناسی نسبت به عدم حضور اعضای جوان در انتخابات صورت گیرد، افزود: پیمانکاران باید از مهندسان جوان استفاده کنند.

اسکندری با بیان اینکه اخلاق حرفه‌ای در سازمان مهندسی برخی از استان‌ها سقوط کرده اما در استان همدان به اخلاق توجه زیادی می‌شود، گفت: قانون نظام مهندسی مربوط به سال 74 است و باید تجدید نظر صورت گیرد تا به استقلال مهندسان ارزش قائل شد که امیدواریم هیئت مهندسی جدید به این موضوع توجه کنند.

وی در پایان با بیان اینکه امسال از 3 هزار و 870 عضو دارای پروانه مهندسی 50 درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند، افزود: در کشور سازمان نظام مهندسی در رأس قرار گرفته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار