ظهرابی مطرح کرد:
تابناک :مدیر کل محیط زیست اصفهان با اشاره به اینکه برای ذوب آهن اصفهان شکواییه ای به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی تنظیم و مدیرعامل آن مورد تعقیب قضایی قرار گرفت، گفت: شرکت ذوب آهن برای رفع معضلات زیست محیطی خود قراردادی با شرکتی آلمانی برای تهیه سه فیلتر برای کانورتری که دود قرمز آن مشهور است امضا کرده که یکی از آنها تا پایان اردیبهشت ۹۴ و دو مورد دیگر تا پایان سال ۹۴ نصب می شوند.
کد خبر: ۱۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶ 14 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حمید ظهرابی ظهر امروز در پاسخ به پرسش های امروز خبرنگاران در نشست خبری خود، اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست را نباید تنها وظیفه یک ارگان به شمار آوریم بلکه نیازمند مدیریت مشارکتی همه جانبه و هم گرا برای محافظت مناسب از این عرصه هستیم.

وی از هماهنگی هایی برای استفاده از کمک های بین المللی برای حفاظت محیط زیست خبر داد و افزود: معاون وزیر ژاپن طی سفر به اصفهان قول همکاری با استاندار در این زمینه را دادند.

مدیر کل محیط زیست اصفهان در ادامه با اشاره به آلودگی هوای اصفهان و راهکارهای اندیشیده شده برای این امر ابراز داشت: تمام تلاش ما در سال جاری این بود که با اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا (کنترل کیفی هوای اصفهان) وضعیت آلودگی هوای اصفهان را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این آلودگی ها ناشی از شرایط اقلیمی است، ادامه داد: زمستان امسال از سال های گذشته گرم تر بود و این امر در پخش شدن آلایندگی و جلوگیری از تجمع آن تاثیرگذار است و ما اکنون در حال مطالعه میزان این تاثیرگذاری هستیم.

ظهرابی با اشاره به تاثیرات طرح جامع کاهش آلایندگی هوا گفت: در شهر اصفهان تعداد روزهای پاک و سالم در سال گذشته ۲۶۵ روز بوده است که در سال جاری به ۳۱۵ روز افزایش، تعداد روزهای ناسالم از ۶۸ به ۳۶ روز و روزهای بسیار ناسالم نیز از ۸ روز به ۷ روز تقلیل یافت و روزهای خطرناک نیز از ۷ روز به صفر رسیده است.

کمک رسانه ها استفاده صنایع از مازوت را در زمستان ناکام گذاشت

وی ادامه داد: جلوگیری از استفاده از مازوت در نیروگاه های اصفهان با همکاری دستگاه قضایی و حمایت مسئولان در کاهش آلودگی بسیار تاثیرگذار بوده است و گرچه تلاش هایی برای استفاده دوباره از مازوت در زمستان انجام شد اما با حمایت مردم و رسانه ها این شرایط حفظ شد.

مدیر کل محیط زیست اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از مازوت در سال جاری به صفر نزدیک بود، تاکید کرد: ۷ کارخانه سیمان استان و به ویژه سیمان سپاهان در مجاورت اصفهان در روزهای سرد سال با همکاری اداره گاز از مازوت استفاده نکردند گرچه استفاده از مازوت در کارخانه سیمان به اندازه نیروگاه ها تولید آلودگی نمی کند.

ظهرابی با اشاره به اینکه همه واحدهای صنعتی استان تحت پایش آلودگی هستند و برخورد جدی با متخلفان انجام می شود، بیان داشت: سال گذشته ایراداتی در محوطه انبار و حمل و نقل سیمان اصفهان دیده شد که بلافاصله این شرکت در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر این اساس امسال مسئولان این کارخانه تلاش جدی برای رفع مشکلات کردند به گونه ای که اقداماتی همانند کاور کردن تمام سنگ شکن ها، آسفالت محوطه و قرار دادن ماشین جمع آوری گردوخاک و موارد دیگری به انجام رسید.

مدیر کل محیط زیست اصفهان در پاسخ به ابهامی در زمینه مخلوط کردن سوخت یورو ۴ با بنزین سوپر گفت: کیفیت خروجی بنزین برای ما بسیار مهم است و بر این اساس تمام تلاش ما این بود که میزان مواد آروماتیک بنزینی ۴ به کمتر از ۳۵ درصد برسد.

تخلفی در زمینه استفاده از بنزین یورو ۴ شاهد نبودیم

وی با اشاره به اینکه میزان مواد اروماتیک بنزین یورو ۴ اکنون ۲۴ درصد و میزان بنزن نیز ۸۶ صدم درصد است، ابراز داشت: در شبانه روز ۲.۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ تولید می شود که تحت مراقبت و پایش ما به طور فصلی از این بنزین نمونه برداری می شود و تاکون تخلفی در این زمینه شاهد نبوده ایم.

ظهرابی در پاسخ به این سئوال که بنزین یورو ۴ در ماشین های عادی آیا تاثیر لازم در کاهش آلودگی را دارد یا خیر، ابراز داشت: به یقین آلایندگی بنزین یورو ۴ مورد استفاده در هر نوع خودرویی بسیار کمتر از بنزین عادی است اما این نکته نیز حایز اهمیت است که مصرف بنزین یورو ۴ در ماشین های دارای این سیستم ۲۰ درصد کمتر است و در نتیجه این موضوع در میزان آلایندگی نیز کاهش بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: بر این اساس تا زمانی که خودروی فرسوده در کشور داریم شاهد آلایندگی نیز هستیم بنابراین باید کیفیت خودروها نیز افزایش پیدا کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ارتباط با پایش و کنترل آلاینده ها نیز اظهار داشت: در 10 ماهه گذشته ۵ هزار و ۴۹۶ صنعت مورد پایش و بررسی قرار گرفتند که این میزان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و ۴۶۷ مورد پیگیری قضایی درباره صنایعی که ملاحظات زیست محیطی را رعایت نکردند انجام شده است.

شکایت از کارخانه ذوب آهن اصفهان به مقامات قضایی

وی با اشاره به اینکه برای ذوب آهن اصفهان شکواییه ای به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی تنظیم و مدیرعامل آن مورد تعقیب قضایی قرار گرفت، ابراز داشت: شرکت ذوب آهن برای رفع معضلات زیست محیطی خود قراردادی با شرکتی آلمانی برای تهیه سه فیلتر برای کانورتری که دود قرمز آن مشهور است امضا کرده که یکی از آنها تا پایان اردیبهشت ۹۴ و دو مورد دیگر تا پایان سال ۹۴ نصب می شوند.

ظهرابی اضافه کرد: همچنین کارخانه ذوب آهن متعهد به اصلاح سایر خروجی ها نیز شده است تا سایر بخش های آلاینده را تا پایان سال ۹۴ مدیریت کند.

وی اضافه کرد: محیط زیست اصفهان با هر فردی که بخواهد سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار دهد فارغ از مسایل مختلف و جایگاه آن بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار