هنگامی که اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان آغاز شد مسئولان اجرایی فکر نمی کردند که باگذشت29 دوره از این جشنواره قادر به کشاندن مخاطبان به سینما نباشند.
کد خبر: ۱۳۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ 03 December 2015

منتقد سینما با بیان اینکه ایجاد بخش المپیاد فیلم سازی یک حرکت پسندیده از سوی مسئولین بود بیان کرد: ایجاد بخش المپیاد های فیلم سازی باعث پویایی فیلم سازان خواهد شد.

حسین گیتی درگفتگو باتابناک همدان ؛ در رابطه با کیفیت برگزاری بیست و نهمین جشنواره فیلم نوجوان با بیان اینکه آثاری که به جشنواره راه پیدا کرده اند چه آثار داخلی و چه آثار خارجی زیاد مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت، بیان کرد: باید اذعان داشت که سیاست گذاری مسئولان در اجرای برنامه ها نمره قابل قبولی را از سوی مخاطبان دریافت نکرده اند چراکه با گذشت پس از 29 دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان نتوانسته مخاطبان خود را به سینما بکشاند.

وی با بیان اینکه فیلم موفق به جذب مخاطب خود نشده اند عنوان کرد: متاسفانه در جریان اکران فیلم ها اینگونه آثار اقبال خوبی پیدا نمی کنند و پس از مدتی با شکست مواجه شده و فیلم ها را باید در بایگانی ها پیدا کرد دراین حال بخش خصوصی هم در این عرصه ندارند و فقط باید منتظر حمایت دولت باشیم که این خود نیز حکایتی دارد.

این منتقد سینما با بیان اینکه جدا سازی بخش کودک از جشنواره حرکتی بسیار خوب از سوی سیاست گذاران جشنواره بود ادامه داد: این حرکت خوب می تواند سینمای نوجوان را یک گام پیش ببرد .

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که مسولان و کارشناسان هنوز تعریفی از سینمای نوجوان و مخاطبان این بخش ارائه نکرده اند بیان کرد: کارشناسان و مسولان هنوز مشخص نکرده اند که نوجوانان چه گروهی هستند.

گیتی در پاسخ به این سوال که آیا نوجوانان با سینمای خود بیگانه اند؟ گفت: باتوجه به وضعیت جشنواره و به ویژه تفکیک آن ازبخش کودک نمی توان به صورت جدی گفت که نوجوانان ایرانی با سینما بیگانه هستند زیرا هنوز نقشه راه جشنواره مشخص نیست و فقط می توان گفت این جشنواره اولین تجربه است.

وی با بیان اینکه در جشنواره 29 مشخص نیست مضامین فیلم ها برای نوجوانان است ادامه داد: باید بگویم هر دو جشنواره سینمای کودک و نوجوان در حال تجربه هستند و باید مسئولان فکر اساسی در این

زمینه بکنند.

این منتقد سینما با بیان اینکه ایجاد بخش المپیاد فیلم سازی یک حرکت قابل تقدیر است ، بیان کرد: ایجاد بخش المپیاد فیلم سازی یک حرکت برای پویایی و تحرک فیلم سازان نوجوان خواهد بود اما مسولان باید به کاهش زمان ساخت فیلم برای نوجوانان نیز توجه داشته باشند.

گیتی با بیان اینکه ایجاد بخش المپیاد های فیلم سازی می تواند باعث رشد و توجه جدی نوجوانان به این حرکت فرهنگی شود ادامه داد: به کارگیری نیروی های با تجربه در راس سیاست گذاری ها یک امرمهم است.

وی به اجرای جشنوراه ، نظار ت به حضور برخی افراد غیر مسئول و گاهی سیاهی لشکر به عنوان میهمان ویژه اشاره کرد و گفت: تکیفیک آثار مهم است نه کمیت چراکه ممکن است بهترین فیلم جشنواره نتواند مجوز اکران عمومی را بگیرد .

این منقد سینما در پایان سخنان خود عنوان کرد: از دست اندر کاران جشنواره انتظار می رود از چهرهای تاثیر گذار درعرصه سینمای نوجوان درکشور وجهان به جشنواره دعوت کنند نه اینکه درهر جشنواره ای از افراد دعوت کنند.

حسین گیتی که به عنوان منتقد سینما در بیست و نهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کرده بود چاپ 600 مقاله در نشریات سینمایی، ترجمه فیلم های خارجی، فعالیت های سینمایی را کارنامه خود به ثبت رسانده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار