نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: آگهی جذب پیمانکار برای قطعه چهارم راه‌آهن برقی آمل ـ تهران در روزنامه کثیرالانتشار جمهوری اسلامی انتشار پیدا کرد.
کد خبر: ۱۳۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 04 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، عزت‌الله یوسفیان‌ملا بعد‌ از‌ ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمل شهری هزار سنگر بوده و از سابقه بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی، علمی، سیاسی و فقهی برخوردار است.

وی با اعلام اینکه باید با تلاش شبانه‌روزی برای مردم بصیر و آگاه آمل گام برداشت، افزود: این شهر دارای فقها، فلاسفه و بزرگان زیادی است که هم‌اکنون دو عالم بزرگ جهان اسلام علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت‌الله جوادی‌آملی از این شهر در حال تلألو هستند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس قانون اساسی که در سال 1367 بازنگری شده، جایگاه مقام عظمای ولایت در قانون اساسی به عنوان ولایت مطلقه فقیه اعلام شده است.

این مسئول ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از گذشته تاکنون در راستای ولایت‌فقیه گام برمی‌دارد هر چند در این مدت زمانی که در مجلس فعالیت دارم به هیچ وجه سراغ ندارم که رهبر انقلاب اسلامی به طور مستقیم نظری را به مجلس تحمیل کند ولی نمایندگان مجلس در موضوعات مختلف به نظر معظم‌له رجوع داشته و تبعیت در امور را در دستور کار دارند.

یوسفیان‌ملا گفت: البته برخی بیگانگان در این زمینه ادعاهای خلاف واقع بر زبان دارند که به هیچ وجه واقعیت ندارد.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه عملکرد مجلس شورای اسلامی در راستای قانون اساسی، فقه و شرع اسلامی است، گفت: وظیفه مردم است که در بحث کلان مدافع حقوق مردم و خواهان بر طرف شدن مشکلات آنها باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی هم‌اکنون در سطح شهرستان آمل در حال اجرا بوده که در کشور به لحاظ اعتبار و بودجه بی‌سابقه است، یادآور شد: پروژه بزرگ سد هراز در آینده 27 درصد از آب‌های سطحی را جمع‌آوری می‌کند در حالی که هم‌اکنون حدود هشت درصد از آب‌های سطحی مازندران جمع می‌شود.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه سد هراز می‌تواند از لحاظ آب شرب به پنج شهر آمل، بابل، فریدونکنار، محمودآباد و چمستان خدمات دهد، گفت: علاوه بر آب شرب این شهرها می‌تواند با توجه به حفظ توان فعلی کشاورزی، 14 هزار هکتار از اراضی دیگر را آب‌رسانی کند.

وی با اعلام اتمام عملیات تونل‌سازی در سد هراز، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این سد در مراحل پایانی تونل، وارد عملیات ساخت دیواره شد، همچنین تولید 24 مگاوات برق از این سد اقدام بزرگی است که علاوه بر تقویت شبکه برق مازندران، اشتغال مطلوبی ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دیگر پروژه بزرگ شهرستان آمل چهارخطه کردن محور مواصلاتی هراز است که در سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به مازندران از یک هزار میلیارد تومان اعتبار سفر، 670 میلیارد تومان تنها برای محور مواصلاتی هراز اختصاص پیدا کرد که بیش از دو سوم اعتبارات را شامل می‌شود که به فرمانداری ویژه آمل نیز ابلاغ شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه اختصاص 670 میلیارد تومان برای یک شهرستان در سفر رئیس‌جمهور امری محال به نظر می‌رسید که برای آمل محقق شد، ادامه داد: هم‌اکنون کارهای بزرگی در زمینه تونل و تعریض جاده در این محور انجام شده و برای آن 18 پیمانکار برای حدود هر چهار کیلومتر مسیر در نظر گرفته شد تا در صورت کم‌کاری یک پیمانکار در روند اجرای پروژه خلل وارد نشده و در سریع‌ترین زمان تعیین تکلیف لازم انجام شود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیمانکار پروژه‌های محور هراز قرارگاه خاتم‌الانبیا است، اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی سپاه پاسداران امر سازندگی را در پیش گرفت که هم‌اکنون فعالیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در محور هراز نمونه‌ای از این تلاش‌ها است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت پیمانکاران در ایجاد راه‌آهن برقی آمل ـ تهران، بیان کرد: هم‌اکنون افرادی که در این زمینه بحث دارند می‌توانند به ابتدای محور مواصلاتی هراز رفته و تلاش شبانه‌روزی را در آن مشاهده کنند.

وی با تأکید بر آماده‌بودن شرایط جهت ریل‌گذاری اولیه پروژه، خاطرنشان کرد: در این پروژه 11 قطعه پیمانکار مطرح است که هم‌اکنون آگهی جذب پیمانکار برای قطعه چهارم در روزنامه کثیرالانتشار جمهوری اسلامی انتشار پیدا کرد.

یوسفیان‌ملا گفت: با راه‌اندازی مترو آمل ـ تهران مردم شمال کشور می‌توانند در حدود 53 دقیقه به پایتخت سفر داشته باشند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار