یکروز بی‌تعطیلی در روز تحویل سال و هشدار برای 13 به در!
طبق استانداردهای جهانی آوردن هرگونه وسیله پخت و پز و کپسول به داخل قطار شهری ممنوع است و در روز 13 فروردین مصادف با روز طبیعت، از این اقدام ممانعت می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸ 15 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اظهار کرد: از آنجا که سال جدید در بعد از ساعت سرویس‌دهی قطار شهری تحویل می‌شود لذا تمهیداتی اندیشیده شده تا برای رفاه حال زائران و مجاوران که قصد تشرف به حرم مطهر و یا سایر مسیرهای خط یک قطار شهری دارند، بتوانند از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به گفته قاسم طاهری سرویس دهی قطار شهری در روز جمعه منتهی به زمان تحویل سال نو، ساعت 7 صبح آغاز و به صورت 24 ساعته ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد افزود: در سایر روزهای ایام نوروز از ساعت 6 صبح الی 22 با سرفاصله زمانی 4 تا 7 دقیقه به زائران و مجاوران سرویس‌دهی خواهد شد.

طاهری از زائران و مجاوران خواست، در روز 13 فروردین مصادف با روز طبیعت، از آوردن هرگونه وسیله پخت و پز، کپسول به داخل قطار خودداری کنند چرا که طبق استانداردهای جهانی اجازه ورود چنین وسایلی به ایستگاه ممنوع است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با بیان اینکه قیمت بلیت مترو برای سال 94 فعلا تغییر نخواهد کرد، تصریح کرد: در ایام نوروز رصد ایستگاه‌های مختلف با سیستم نظارت مرکزی انجام می‌شود تا در صورت نیاز و وجود انبوه مسافر، مدت زمان سرویس‌دهی افزایش یابد.

وی با بيان اينكه حدود 50 درصد مسافران قطار شهري دانش آموزان، دانشجويان و كارمندان دولت هستند خاطرنشان كرد: براساس نظرسنجي‌ها ميزان رضايت‌مندي

شهروندان در بهره‌برداري از خط يك قطار شهري 70 درصد بوده است كه بالاترين رضايت‌مندي به نظافت و كمترين رضايت‌مندي به قيمت بليت مربوط بوده است.

طاهری با اشاره به اينكه در حال حاضر روزانه 110 هزار نفر توسط خط يك قطار شهري مشهد جابه‌جا مي‌شوند، تصريح كرد: در ابتداي سال جاري با توجه به افزايش قيمت بليت از 300 تومان به 500 تومان 30 درصد كاهش مسافر داشتيم اما اكنون اين رقم 25 درصد افزايش يافته است.

مديرعامل شركت بهره‌برداري قطار شهري مشهد با اشاره به بهره‌برداري از خط يك قطار شهري در تاريخ دوم اسفند 89 افزود: تاكنون 66 ميليون نفر مسافر توسط اين خط جابه‌جا شدند.

وی در خصوص راه‌اندازي اينترنت واي‌فاي در ايستگاه‌هاي مترو گفت: نامه‌نگاري‌هاي لازم صورت گرفته و اين كار انجام خواهد شد ولی عموما بهدنبال چنین طرح هایی نیستیم.

طاهري در خصوص افزايش ساعت سرويس‌دهي قطار شهري اظهار كرد: اين امر بايد تابع نياز باشد و نمي‌توان براي تعداد كم مسافران ساعات سرويس‌دهي را افزايش دهيم زيرا اين مساله هزينه تمام شده ما را بالا خواهد برد.

وی با بیان اینکه روزانه بین 12 تا 15 هزار مسافر در ایستگاه بسیج تردد می کنند، گفت: ایستگاههای بسیج و شریعتی شلوغ ترین ایستگاههای این خط هستند.

شایان ذکر است طح استقبال از بهار فاطمی در قطار شهری مشهدی با برخی کارهای تبلیغی مانند آماده سازی بنر و ارسال پیامک و هفت سین چیدن در ایستگاهها و طرح گفتمان دینی از اول فروردین 94 به مدت یک ماه اجرا می شود


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار