مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد:
تابناک: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان اعلام کرد: امسال حدود 2 هزارتن برگ پاییزی از سطح معابر، پارکها و بوستان های سطح شهر جمع آوری شد.
کد خبر: ۱۴۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 06 December 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، احمد سلیمانی پور ضمن اعلام این خبر گفت: درختان با عمل فتوسنتز موادغذایی را از خاک جذب می کنند و به سطح برگ ها می آورند تا با انرژی خورشیدی عمل فتوسنتز انجام شود و گیاه طراوت خود را از این موادغذایی تامین کند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر قرار باشد این برگ ها دور ریخته شود و یا سوزانده شوند در واقع منبع ذخیره موادغذایی را دور ریخته ایم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در مناطق 15 گانه سیلوهایی طراحی و آماده سازی شود تا با جمع آوری برگ های سطح شهر و هدایت آنها به سمت سیلوها، فراوری هایی بر روی برگ طی 9 ماه انجام شود و در نهایت به کود خاک برگ تبدیل گردد.

وی اظهارداشت: سرشاخه های برخی از درختان که خشک شده اند نیز چنانچه دچار آلودگی و آفت شده باشند برای تولید ذغال مورد استفاده قرا می گیرند اما شاخه هایی که رشد زیاد داشته اما هنوز سبز باشند برای قلمه زدن از آنها استفاده می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :