همزمان با اجرای کمپین خط سفید در سه تقاطع شیراز، چند شهروندنما یکی از کارکنان سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شیراز را مورد ضرب و شتم قرار داده و مجروح کردند.
کد خبر: ۱۴۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 06 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداریبا اعلام این خبر اظهار داشت: این اقدام نابخردانه در زمان آموزش عابران پیاده توسط کارشناسان سازمان حمل‌ونقل و ترافیک باهدف حاکم شدن انضباط شهری همزمان با عبور از خیابان و نگرانی آموزش‌دهندگان از سلامت این چند شهروند نما در تقاطع پانزده خرداد اتفاق افتاد که متأسفانه به درگیری، ضرب و شتم و مجروح شدن کارکنان سازمان و متواری شدن ضاربان منجر شد.

محمد فرخزاده افزود: ما از نهادهای انتظامی و امنیتی و به‌ویژه پلیس محترم انتظار داریم که در این موضوع نیز همانند همیشه حامی حق بوده و در کنار کارکنان زحمتکش سازمان ترافیک باشند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه کمپین خط سفید از 10 روز گذشته در سه تقاطع پانزده خرداد، سینما سعدی و خلدبرین آغازشده است، تصریح کرد: این طرح باهدف آموزش میدانی و چهره به چهره به شهروندان و رانندگان خودروها در تقاطعات با هدف احترام به خط ایست، عبور از خط عابر پیاده و احترام متقابل عابر و خودرو، حرکت بین خطوط سفید و درنهایت انضباط ترافیکی در تقاطعات برنامه‌ریزی‌شده است.

وی اضافه کرد: صرف‌نظر از این اتفاق ناخوشایند، بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از اجرای این طرح در سه تقاطع هدف، عابران و رانندگان حتی در زمانی که مجریان کمپین حضور ندارند به حقوق یکدیگر احترام گذاشته و قانون را رعایت می‌کنند؛ بنابراین کاملاً واضح و روشن است این اقدام در این مدت کوتاه با همکاری شهروندان محترم موفق عمل کرده و به لطف خدا با عزمی راسخ‌تر و با توانی بیشتر تا سه ماه آینده نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با اشاره به اینکه در تمام دنیا این کار توسط تشکل‌های مردمی انجام می‌شود و دولت نیز در آن دخالتی ندارد و تنها نقش حمایتی و نظارتی ایفا می‌کند، ابراز داشت: این طرح در قالب نهادهای مردمی اجرا می‌شود و به یاری خدا با جدیت ادامه پیداکرده و از شهروندان نیز انتظار داریم به نهاد مردمی، شورا و شهرداری کمک کرده و در نهایت خود مجری نظم و انضباط ترافیکی در شهر شوند.

فرخ زاده یادآور شد: از مجموعه‌های مردمی و دولتی، بسیج، کانون‌های فرهنگی، گروه‌های مردم‌نهاد زیر نظر سازمان ورزش و جوانان، تشکل‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب و ... دعوت می‌کنیم در اجرای این طرح، انضباط شهری، توجه به جان ارزشمند عابران و اخلاق حرفه‌ای رانندگان که از توصیه‌های مقام معظم رهبری در شاخص‌های سبک زندگی و در شمار توصیه‌های انسانی و اسلامی است با ما همراهی و مشارکت کنند.

وی ادامه داد: از همه فعالین شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی دعوت می‌کنیم که با خلاقیت این کمپین را به موج رسانه‌ای تبدیل و فضای فکری جامعه را به این سمت سوق دهند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با اشاره به فوت 82 نفر عابر پیاده در 8 ماه اول سال 94 از مجموع 148 نفر در تصادفات رانندگی، بیان کرد: شهر متعلق به همگان است و برای اصلاح مشکلات، همه مجموعه‌ها چه دولتی و چه خصوصی باید در اداره شهر سهیم باشند.

مهندس فرخ زاده خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت مشارکت در این طرح می‌توانند به سامانه پیامک 3000137747 پیامک ارسال کرده و یا با شماره 32304159 داخلی 185 تماس بگیرند.

کمپین خط سفید که پیش از ین در تهران و برخی کلانشهرهای دیگر اجرایی شده به منظور هدایت خودروها برای حرکت بین خطوط و رعایت حقوق عابران پیاده طراحی شده است تا وضعیت تردد موتورسواران، عابران پیاده و رانندگان تحت کنترل باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار