نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت:در دانشگاه ها اگر سخنرانی و مناظره به معنای تضارب و برخورد افکار باشد باید خوب و بد و خوب تر در اختیار شنونده قرار گیرد که با این استدلال، مناظره و گفت و گو بهتر از سخنرانی است.
کد خبر: ۱۴۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 06 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار روسا و مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز بیان کرد: سال گذشته از اول تا 20 اسفندماه که روزهای تحصیلی دانشجویان بود 12 سخنرانی در دانشگاه برگزار شد که باعث اعتراض ما شد زیرا زمانی برای فراگیری و درس خواندن دانشجویان دیده نشده بود.
وی افزود: اما اگر دو دانشمند، عالم و سخنران هم تراز از جناح های مختلف انتخاب شود و هر کدام مسایل مورد نظر خود را بیان کند، آرامش و منطق بیشتری حاکم می شود و قضاوت بر عهده شنونده است و دیگر نیازی نیست افراد در پشت و جلو درها بیایستند و فضای سالن و دانشگاه ها را بر هم بزنند و در حمایت از گروه خاصی هو و سوت بکشند.
آیت الله ایمانی با بیان اینکه دانشگاه ها باید مسایل خود را از این راه دنبال کنند اظهارداشت: اگر هفته ای یک بار چنین مناظره ها و جلساتی دردانشگاه برگزار شود مانعی ندارد و موجب رشد و والایی دانشگاه و از برخوردهای احساسی نیز جلوگیری می شود.
وی اضافه کرد: در برخی از مواقع تشکیلات دانشجویی به دلیل مشکلات قادر به برگزاری چنین مناظره هایی نیستند که معاونت فرهنگی، معاون دانشجویی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها باید از این برنامه ها حمایت کنند.
او ادامه داد: اگر احزاب سیاسی و جناح های سیاسی مختلف در بیرون از فضاهای دانشگاه ها، نخواهند از دانشگاه و دانشجویان به عنوان یک ابزار استفاده کنند، دانشگاه و دانشجو به راحتی می تواند مسایل و مشکلات خود را در داخل محیط دانشگاه ارزیابی و حل و فصل کند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز دانشگاه ها و دانشجویان ما باید با هدف مشخص قدم بردارند عنوان داشت: دانشگاه محل حاکمیت عقل و منطق و علم و دانش و سرچشمه اصلاح جامعه است که نمی شود این سرچشمه آلوده باشد.
آیت الله ایمانی افزود: برخی دست های مرئی و نامرئی تلاش می کنند فضای دانشگاه ها را به عنوان سرچشمه های اصلاح جامعه آلوده و از آن به عنوان یک وسیله در اختیار خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه دانشجویان ما بهترین، پاک ترین و شایسته ترین جوانان در دنیا هستند گفت: جنبش دانشجویی در کشور ما از ابتدا سالم و صحیح و با نقش ضد استکباری و مقابله با نظام سلطه شکل گرفته و در این راه تا به امروز آرمان های بلند انسانیت و بشریت را دنبال کرده است.
امام جمعه شیراز بیان کرد: جنبش دانشجویی در طول سالهای فعالیت خود علیرغم تلاش های زیاد دشمنان برای انحراف دانشجویان، همچنان با بدنه سالم و ارزشمند راه خود را به درستی و صحت پیموده است.
آیت الله ایمانی اظهارداشت: مجموعه دانشجویی ما سالم است و در این میان نقطه های ابهام آمیز و جزئی نیز وجود دارد که ممکن است افکار و اندیشه دانشجویان را مشغول کند که مسئولان باید به آنها توجه کنند و برای رفع این دل مشغولی ها بکوشند.
او اضافه کرد: آماده برگزاری جلسات مستمر و ارتباط مداوم با اقشار مختلف دانشجویان هستم که مسئولان این مهم را دنبال کنند زیرا معتقدم دانشجویان باید پاک بمانند و از دسترس سوءاستفاده کنندگاه خارج شوند.

مشکل حاشیه نشینی شهر شیراز ریشه یابی شود
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اینک 500 هزار حاشیه نشین در اطراف شهر شیراز وجود دارد که این زیبنده این شهر نیست و مسئولان باید علت مهاجرت و حاشیه نشینی را واکاوی کنند.
ایمانی ادامه داد: دانشگاه ها یکی از مراکز مهم برای بررسی و واکاوی حاشیه نشینی شهر شیراز است که این مهم باید به عنوان یک پروژه علمی دنبال و راهکارهای عملیاتی به مسئولان ارائه شود.
در این نشست نمایندگان یکصد تشکل دانشجویی در سطح دانشگاه های استان حضور داشتند.
16 آذر در تقویم ملی کشورمان به نام روز دانشجو نام گذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار