کد خبر: ۱۴۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 06 December 2015

طرح پیمایش ملی خانواده برای نخستین‌بار در کشور توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، همزمان با شروع به کار نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز، اولین پیمایش ملی حوزه علوم انسانی استان در محل این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: این طرح با همت گروه آسیب‌شناسی اجتماعی جهاد دانشگاهی البرز اجرایی می‌شود.

سیدعلی‌اکبر هاشمی‌راد با اشاره به اهداف این طرح خاطرنشان کرد: بررسی شکل‌گیری و تکوین خانواده، تغییر و تحولات خانواده و رصد آسیب‌های اجتماعی خانواده از مهم‌ترین اهداف این طرح است و جهاد دانشگاهی البرز برای اولین بار متولی پیمایشی ملی در حوزه خانواده شده است.

این مسئول بیان کرد: البته تا کنون پژوهش‌های پراکنده‌ای در حوزه خانواده در کشور صورت گرفته است؛ اما هیچ کدام به صورت تخصصی به این مهم نپرداخته‌اند.

هاشمی‌راد اضافه کرد: با توجه به تغییر و تحولات خانواده، این طرح هر سه سال یک‌بار اجرا می‌شود و محورهایی چون ملاک‌های همسرگزینی، ساختار قدرت در خانواده، طلاق، خشونت در خانواده، فرزندآوری و فرزندپروری را شامل می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: حامی اصلی این طرح معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور است و علاوه بر آن، تا کنون در سطح ملی نیز توانسته از حمایت دستگاه‌هایی چون شورای فرهنگ عمومی کشور، معاونت زنان ریاست جمهوری، دفتر سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه برخوردار شود.

هاشمی‌راد در پایان یادآور شد: در حال حاضر این طرح برای اجرایی شدن نیازمند حمایت مسئولان استانی نیز هست؛ لذا انتظار داریم که مسئولان استانی از جمله استاندار از این طرح حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار