تابناک: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در سال گذشته جوانان و خانواده‌های اصفهانی بیشترین همکاری را با پلیس در جریان چهارشنبه سوری داشتند و امید است در سال جاری نیز مردم به شکل معقولانه و منطقی با چهارشنبه سوری برخورد کنند.
کد خبر: ۱۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰ 15 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سردار عبدالرضا آقاخانی صبح امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران سال 93 را برای پلیس ناجا سالی موفقیت آمیز توصیف و اظهار کرد: سرقت‌های خرد که در سال 92 نسبت به سال 91 با 22 درصد افزایش رو به رو شده بود به دنبال مجاهدت‌های مجموعه ناجا در تأسیس قرارگاه عملیاتی مقابله با سرقت‌های خرد در سال جاري 25 درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه مقابله با ترانزیت مواد مخدر و پاک سازی محلات از معتادان ولگرد دو راهکار مقابله با شیوع مواد مخدر است، افزود: پلیس ناجا در طول سال جاری موفق به کشف بیش از 29 تن ماده مخدر در سطح استان اصفهان شده و قاچاقچیان سودجو در قالب باندهای مافیایی را نیز شناسایی کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام خبر تفکیک کلانتری‌ها از مراکز فوریت‌های پلیس 110 برای بهبود کیفیت خدمات رسانی به مردم گفت: 9 کلانتری مرکز اصفهان در آینده نزدیک در سه طرح همت یک، دو و سه به منظور ارتقا سرعت، کیفیت و هماهنگی خدمت رسانی از واحدهای گشت کلانتری جدا می‌شوند و به این ترتیب افراد نیازمند کمک در بخش‌های مختلف استان می‌توانند در یک مجموعه متمرکز مجهز به آخرین سیستم‌های اطلاع رسانی از خدمات پلیس بهره‌مند شوند.

کشف موفقیت آمیز 97 درصد جرائم سایبری

آقاخانی ادامه داد: مجموعه پلیس کشور با کسب نمره 7.7 از 10 تاکنون رتبه اول برقراری سلامت اداری را در میان سایر نهادها و سازمان‌ها به خود اختصاص داده و بر اساس چشم اندازهای تعیین شده قرار است این شاخص در سال 94 به 8.5 ارتقا یابد، همچنین به دنبال اجرای طرح ساماندهی کلانتری‌ها و پایگاه‌های پلیس (مکنا) مقرر شد در سال93 از مجموع 150 کلانتری و پایگاه پلیس در سطح استان اصفهان 30 کلانتری به این سامانه ملحق شوند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد پلیس فتا در طول سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: پلیس فتا با شناسایی و کشف موفقیت آمیز 97 درصد جرائم سایبری نه تنها رتبه نخست کشوری در این زمینه را به خود اختصاص داده بلکه گل سر سبد پلیس ناجا در اصفهان نیز محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش سه درصدی و هفت درصدی میزان تصادفات منجر به مرگ به ترتیب در مسیرهای درون شهری و برون شهری خبر داد و با تاکید بر نقش مؤثر مراکز مشاوره پلیس تصریح کرد: مراکز مشاوره پلیس با قدمت 50 ساله اکنون به بزرگ‌ترین نقطه قوت و امید پلیس در همه استان‌های کشور از جمله اصفهان تبدیل شده است و در حال حاضر دو هزار و 600 مرکز مشاوره در نقاط مختلف استان اصفهان ايجاد شده است.

آقاخانی سهم آموزش‌های چهره به چهره را در کاهش 37 درصدی آسیب‌های تحمیل شده به مجموعه ناجا بسیار تعیین کننده خواند و افزود: این آموزش‌ها با حضور 700 تن از اساتید داخل و خارج مجموعه برای ماموران ناجا برگزار شده و نقش موثری در کاهش میزان مشکلات احتمالی در مجموعه ناجا ایجاد کرده است.

افزایش 33 درصدي تماس‌ها با 137

وی خاطر نشان کرد: تأسیس قرارگاه عملیاتی رعد در استان اصفهان منجر به مقابله جدی، اصولی و ریشه‌ای با جرائم خشن در سطح استان شد به طوری که استان اصفهان با کسب 82.5 نمره مثبت در این زمینه اکنون رتبه نخست مقابله با جرائم خشن را به خود اختصاص داده است همچنین مجموعه ناجا در سال جاری با انتشار نخستین فصل‌نامه دانش انتظامی با همکاری مراکز دانشگاهی استان اصفهان رتبه چهارم تحقیقات و پژوهش را از آن خود کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: ایجاد و تحکیم فضای اسلامی مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد و در این راستا پلیس ناجا در طول سال 93 با تربیت سه هزار و 500 حافظ قرآنی گام موثری در ایجاد فضای اسلامی و ایرانی در مجموعه‌ای انتظامی کشور برداشته است.

آقاخانی خاطر نشان کرد: در سال جاری میزان تماس‌ها با مرکز 137 به میزان 33 درصد افزایش یافته و این مرکز به بزرگ‌ترین پل ارتباطی میان مردم و نیروی انتظامی تبدیل شده است.

وی درباره ساماندهی و نوسازی ناوگان خودرویی ناجا و اتاق‌های فکر مجموعه انتظامی استان گفت: در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال 92 نوسازی ناوگان خودرویی ناجا با رشد 80 درصدی همراه بوده و واحدهای عملیاتی به شکل قابل توجهی ارتقا یافته‌اند، همچنین اتاق‌های فکر در مجموعه انتظامی استان با رشد 15 درصدی همراه بوده و به بهبود کیفیت و کمیت خدمات رسانی به ویژه در حیطه مأموریت‌های تخصصی اجتماعی در بخش‌های مختلف کمک کرده‌اند.

رتبه بیست و هفتم استان اصفهان از نظر شیوع جرائم خشن

فرمانده انتظامی استان اصفهان با موفقیت آمیز خواندن نرخ کنترل جرم در استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی وزارت کشور، استان اصفهان از نظر شیوع جرائم خشونت آمیز در حال حاضر در رتبه بیست و هفتم ایستاده و از نظر میزان کشفیات مواد مخدر نیز پس از هرمزگان و سیستان و بلوچستان در رتبه سوم قرار دارد.

آقاخانی با بیان اینکه معیشت پرسنل، مقابله با میزان تصادفات و ایجاد انضباط خودرویی و ایجاد فضای اسلامی سه اولویت نخست پلیس در سال آینده خواهد بود، خاطر نشان کرد: تشکیل قرارگاه جهادی پیشگیری از جرائم کارکنان در سال 93 نقش تعیین کننده‌ای در کاهش میزان شیوع تخلفات در مجموعه انتظامی استان داشت و منجر به کاهش 48 درصدی جرائم ماموران در سطوح مختلف شد.

وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال جاری تاکنون 500 هزار قطعه مواد محترقه از سوی پلیس شناسایی شده است، اظهار کرد: در سال گذشته جوانان و خانواده‌های اصفهانی بیشترین همکاری را با پلیس در جریان چهارشنبه سوری داشتند و امید است در سال جاری نیز مردم به شکل معقولانه و منطقی با چهارشنبه سوری برخورد کنند.

آموزش 13 هزار نیروی برای امنیت نورزي

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بیان سه مأموریت عمده پلیس در عید نوروز خاطر نشان کرد: در ایام تعطیلات 13 هزار نیروی آموزش دیده پلیس برای ایجاد امنیت و آسایش برای افراد و مسافران در کوهستان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها حضور می‌یابند، همچنین 800 پلیس راهور در قالب 300 تیم جاده‌ای و 500 نیروی پلیس راه نیز در 135 نقطه اضطراری در مسیرهای مواصلاتی استان در ایام نوروز حاضر شده و به خدمت رسانی به مردم می‌پردازند.

آقاخانی درباره رقم ریالی جریمه‌های واریزی استان به خزانه دولت گفت: رقم کل واریزی پلیس ناجا به خزانه دولت از محل جرائم راهنمای و رانندگی 10 میلیارد و 580 هزار تومان برآورد شده و در سال جاری نیز دو میلیون و 103 هزار برگ جریمه تاکنون صادر شده است.

وی با در پاسخ به این سؤال که نمره پلیس ناجا اصفهان در سال جاری چند است؟ گفت: من به پلیس نمره 16 می‌دهم اما در این زمینه کارشناسان و دیگران باید نظر دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: شعار امسال پلیس آسودگی و ایمنی بیشتر با احترام به اخلاق، قانون و نظام عمومی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر تعداد سرقت‌های مسلحانه‌ای در استان؛ با انتقاد از عملکرد امنیتی برخی بانک‌ها در شهرستان‌های اصفهان خاطر نشان کرد: گاه دیده شده که بانک‌ها در اماکنی ساخته می‌شود که قبلآ مغازه بوده است و همین مساله باعث بروز مشکلات و ناامنی‌هایی در سطح استان می‌شود.

وی افزود: از مجموع بیش از 90 سرقت مسلحانه صورت گرفته در کل استان تاکنون سه مورد به نتیجه نهایی نرسیده و تحقیقات پلیس در این راستا همچنان ادامه دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار