مدیر منطقه آزاد هرمز گفت: با تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم، شکل گیری صنایع آلاینده محیط زیست در این جزیره ممنوع است.
کد خبر: ۱۴۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 08 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، عباس خدادادزاده در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: نگاه سازمان منطقه آزاد قشم به چشم انداز هرمز، توسعه متوازن در یک جزیره پاک است و در این چارچوب از فعالیت صنایع آلاینده محیط زیست جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست مطالعات راهبردی جزیره هرمز توسط شرکت مشاور به پایان رسیده است، گفت: با تصویب نهایی الحاق این حزیره به منطقه آزاد قشم، فرایند جذب سرمایه گذاران در زمینه های مختلفی همچون گردشگری، بهداشت و درمان، صنایع غیرآلاینده و تجارت آغاز می شود.

مدیر منطقه آزاد هرمز همچنین با اشاره به شرایط ویژه سیاست خارجی کشورمان و علاقمندی انبوه سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در ایران، اظهار کرد: جزیره هرمز به دلیل شرایط آب و هوای سالم، می تواند در حوزه های مختلف با جذب سرمایه گذاران به مرکز مهم حوزه سلامت و گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی مورد توجه قرار بگیرد.

وی وجود سواحل زیبای هرمز را از ظرفیت های خوب این جزیره برای جذب سرمایه گذار در حوزه ورزش های آبی، ایجاد پلاژ بانوان و آقایان و همچنین فضای مناسب برای ورزش های ساحلی ارزیابی کرد.

خدادادزاده همچنین از تصویب چارت سازمانی این مدیریت خبر داد و افزود: با هماهنگی و پیگیرهای انجام شده، انتظار می رود تصویب نهایی لایحه الحاق هرمز به سازمان منطقه آزاد قشم بزودی انجام شود.

جزیره هرمز با 42 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 6 هزار نفر جمعیت در ورودی خلیج فارس یکی از جزایر چهار گانه شهرستان قشم محسوب می شود.

اکثر ساکنان این جزیره درآمد خود را از طریق صید و صیادی تامین می کنند و با توجه به ظرفیت های مهم گردشگری موجود در این جزیره همچون غار نمکی، قلعه پرتغالی ها، کوه های رنگی، معدن خاک سرخ، طیف وسیعی از خاک رنگی به همراه سواحل زیبا و مهمان نوازی مردم خونگرم آن، می تواند به یکی از قطب های مهم گردشگری کشور تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار