مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اسکان 4 هزار و 500 نفر در بقاع متبرکه و مساجد اوقاف این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 09 December 2015

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اسکان 4 هزار و 500 نفر در بقاع متبرکه و مساجد اوقاف این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند از اسکان بیش از 4 هزار و 500 نفر در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد.

وی از آمادگی اداره اوقاف و امور خیریه استان برای اسکان بیشتر افراد و در راه‌ماندگان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: فضای مناسب، غذای گرم و دیگر امکانات از طرف اداره اوقاف در اختیار افراد قرار گرفته است و از این نظر مشکلی نداریم.

رپرست اداره بهزیستی اسدآباد خبر داد

آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال در اسدآباد

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد از آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در اسدآباد خبر داد و گفت: این طرح برای کودکان سه تا 6 سال انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال در اسدآباد

اکبر احمدی‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) در اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: این طرح یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌های بهزیستی است که در راستای شناسایی افراد دارای تنبلی چشم، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای کودکان سه تا 6 سال در پایگاه‌های سنجش بینایی صورت می‌گیرد، ادامه داد: تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد گفت: تنبلی چشم شایع‌ترین علت نابینایی یک چشمی در افراد زیر 20 سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان محسوب می‌شود که با تشخیص به موقع قابل درمان است.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح غربالگری بینایی در شهرستان اسدآباد، خاطرنشان کرد: این طرح در ابتدای آبان‌ ماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

احمدی‌منش یادآور شد: 80 درصد کودکان سنین سه تا 6 سال شهر و روستا زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی با هدف تشخیص و مداخله به‌هنگام و شناسایی اختلالات بینایی کودکان سه تا 6 سال با دستگاه غربالگری بینایی به اجرا درمی‌آید، افزود: در صورتی که کودکان در معاینه مشکوک و مشکل بینایی داشته باشند، به اپتومتریست معرفی و رایگان درمان می‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار