كل دريافتي شهر تهران از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده با جمعيت بيش از ۸ ميليون نفر از زمان تصويب قانون ۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان بوده در صورتي كه كلانشهرهایی همچون مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، کرج، اهواز و قم با جمعيت حدود ۱۵ ميليون نفر حدود 2 هزار میلیارد تومان دريافت كردند، یعنی سرانه اختصاص یافته به شهروندان تهرانی 6 برابر شهروندان سایر کلانشهرها می باشد.
کد خبر: ۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶ 28 January 2015
سيد مرتضي حسام نژاد با اعلام اين مطلب اظهار داشت:معاون اداري مالي شهرداري اصفهان بازنگري قانون ماليات بر ارزش افزوده را تهديدي بزرگ عنوان كرد.
وي با اشاره به بحث ماليات بر ارزش افزوده عنوان كرد: در رابطه با بحث ماليات بر ارزش افزوده بسيار عالي عمل شده و اداره كل امور مالياتي استان اصفهان از نظر همت و همكاري بسيار خوب عمل كرده و بنده تشكر مي كنم.
معاون اداري مالي شهرداري اصفهان با اشاره به نقش قانون ماليات بر ارزش افزوده در كاهش وابستگي به درآمدهاي ساختماني گفت: جداي از درآمدهاي پايدار همچون نوسازي، عوارض كسب، عوارض خودرو و ...آنچه تاثيرگذار بوده و باعث شده درصد وابستگي ما را به ميزان قابل توجهي تكان دهد ماليات بر ارزش افزوده مي باشد كه حدود ۱۲ درصد درآمد ساختماني به نفع ماليات بر ارزش افزوده عقب نشيني كرده اين در حالي است كه تاثيرگذاري بقيه موارد حدود ۳ تا ۴ درصد بيشتر نيست.
حسام نژاد عنوان كرد: در حال حاضر نگراني ما تهديدي است كه در تغيير اين قانون در حال رخ دادن است كه در اين رابطه اداره كل امور مالياتي استان در تدوين قانون نقشي ندارند و اين مهم در تهران در حال انجام است.
وي تاكيد كرد: اخيرا كلانشهرها از بحث بررسي قانون ماليات بر ارزش افزوده كنار گذاشته شده اند و اين قانون از سوي خود سازمان، هيات دولت و مجلس در حال بازنگري است و به گونه اي مي باشد كه شفافيت لازم را نداشته و درصد شهرداري مشخص نيست و متاسفانه کلا کلمه عوارض را از متن پیشنهادی حذف نموده اند.
معاون اداري مالي شهرداري اصفهان تصريح كرد: نقش ماليات بر ارزش افزوده در بحث درآمد هاي پايدار مثبت و تاثيرگذار بوده ولي با قانون جديد برگشت به عقب در اين رابطه اتفاق مي افتد كه لازم است شهرداري عزم جدي در اين رابطه داشته و شوراي شهر نيز اگر مي تواند كمكي در اين رابطه داشته باشد ورود پيدا كند.
حسام نژاد با بيان اينكه در سال جاري شهر اصفهان با همت اداره كل امور مالياتي موفق شد سهم بيشتري از ماليات دريافت كند ولي در كل هيچ اتفاق خاصي نيفتاده است گفت: كل دريافتي شهر تهران با جمعيت بيش از ۸ ميليون نفر بابت ارزش افزوده از زمان تصويب قانون ۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان بوده در صورتي كه كلانشهرهایی همچون مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، کرج، اهواز و قم با جمعيت حدود ۱۵ ميليون نفر حدود 2 هزار میلیارد تومان دريافت كردند، یعنی سرانه اختصاص یافته به شهروندان تهرانی 6 برابر شهروندان سایر کلانشهرها می باشد.
وی گفت: تهران شرايط بهتري از نظر مباحث ساختماني، دريافت منابع ملي و ... دارد و شرايط كلانشهرهاي ديگر با تهران قابل مقايسه نيست این در حالی است که بسياري از صنايع در كلانشهرها هستند و باعث بروز مشكلاتي همچون آلودگي، ترافيك و ... مي شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار