طلوعی مطرح کرد:
تابناک: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یکی از علل عمده نارضایتی بیمار در بیمارستان ها بلاتکلیفی آنها است که در مراکز درمانی تعیین تکلیف برای آنها نمی‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸ 15 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حمید رضا طلوعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین مواردی که ایام نوروز به آنها توجه کردیم در دسترس بودن پزشک متخصص است که در قالب طرح پزشک مقیم این اقدام صورت گرفته است.

وی بیان داشت: اگر سال گذشته پزشکان متخصص رغبتی به حضور در ایام تعطیل و نوروز در بیمارستان را نداشتند به علت پرداختی ۳ هزار تومان به ازای هر شب بود و به دلیل پرداختی کم توان برخورد با آنها را داشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این در حالی است که امسال با افزایش پرداختی به پزشکان مقیم و به ازای هر شب ۱۵۰ هزار تومان در صورت هر گونه تخلف و نبود پزشک در ایام تعطیل و ضعف در اجرای درمان به جد برخورد می شود.

وی با اعلام اینکه در سه بیمارستان امین، الزهرا و کاشانی متخصصان و جراحان داخلی، گروه زنان، بیهوشی، مغز و جراح عمومی ، کودکان ، ارتوپد و قلب و متخصص سم شناسی از ساعت ۲ بعدازظهر تا هشت صبح مستقر هستند، بیان داشت: در سطح کشور در طول شبانه روز تنها ۳ روانپزشک مستقر است که دو نفر از این متخصصان در اصفهان استقرار یافته‌اند.

طلوعی افزایش تعداد روانپزشکان در اصفهان به معنای پر جمعیت بودن بیماران اعصاب و روان در این استان نیست ، بیان داشت: امسال طرح پزشک مقیم در دو بیمارستان نجف آباد و خمینی شهر هم در ایام نوروز به اجرا گذاشته می شود.

وی تعداد پزشکان مقیم را ۶۵ نفر اعلام کرد و ادامه داشت: طرح پزشک مقیم در بیمارستان‌های ۶۴ تخت خوابه به بالا به اجراگذاشته می شود.

طلوعی گفت: در صورتی که بیماری شاهد تخلفی و شکایاتی نسبت به ارائه خدمات درمانی و پزشک متخصص باشد با شماره ۱۵۹۰ تماس حاصل نمایند.

ارائه خدمات به بیماران فاقد دفترچه بیمه و حتی فقیر در ایام نوروز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ایام نوروز به تمام بیماران اعم از فاقد دفترچه بیمه و حتی فقیر که پول درمان خود را نداشته باشد، ارائه خدمت می شود.

وی با بیان اینکه سلامتی اولویت اول حوزه بهداشت و درمان است، افزود: در ایام نوروز حتی برای بیماران خاص و به ویژه بیماران دیالیزی بسترسازی کردیم و میز بان تمام بیماران خواهیم بود.

طلوعی همچنین به جایگزینی هلیکوپتر آمبولانس اشاره کرد و گفت: هلیکوپتر آمبولانس به هلیکوپتری گفته میشود که بران کارد استاندارد در آن جا شود و عملیات احیا و مراقبت از بیمار بد حال به خوبی انجام بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار