معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام؛
جامعه باید به این باور برسد که معلولان در همه عرصه‌ها می‌توانند تأثیرگذار و حقوق آن‌ها باید رعایت شود.
کد خبر: ۱۴۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰ 11 December 2015

به گزارش تابناک ایلام، معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: جامعه باید به این باور برسد که معلولان در همه عرصه‌ها می‌توانند تأثیرگذار و حقوق آن‌ها باید رعایت شود.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، گزارش داد: «حسین کلانتری» در مراسم تجلیل از معلولان موفق بهزیستی استان اظهار کرد:این قانون باید به‌ویژه در خصوص اشتغال و مناسب‌سازی مبلمان شهری برای سهولت تردد معلولان توسط همه دستگاه‌های مربوطه اجرایی شود چراکه معلولان همچون دیگر افراد حقوق شهروندی داشته که باید رعایت و در این زمینه همه مسئولان کشور و به‌تبع این استان مسئول هستند.

وی افزود: برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان باید دبیرخانه فعالی وجود دشته باشد تا فعالیت‌های دستگاه‌های پیگیری و در این زمینه با دستگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام همچنین بر ایجاد بسترهای مناسب برای ظهور و بروز استعدادها و خلاقیت‌های معلولان در جامعه تأکید کرد و افزود: جامعه باید به این باور برسد که معلولان در همه عرصه‌ها می‌توانند تأثیرگذار و حقوق آن‌ها باید رعایت شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این آیین بابیان اینکه 10 درصد هر جامعه‌ای معلول هستند گفت: این قشر نیازمند حمایت بوده و باید به نحوی مطلوبی خدمات به آن‌ها ارائه شود.

در ادامه «فرهاد قیصر بیگی» مدیرکل بهزیستی ایلام اظهار کرد: بسیاری از معلولان کارایی بالایی و استعدادهایی خاص و منحصربه‌فرد داشته و این مسئله رسالت بهزیستی را دوچندان می‌کند.

وی با گلایه از عدم اجرای مطلوب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بیان کرد: به‌رغم گذشت 12سال از تصویب و اجرای آن‌که شامل 16ماده و 36تبصره است ولی هنوز در قالب آن خدمات چشمگیر و مطلوبی به این قشر ارائه نشده است.

وی شاخص‌ترین موضوع در این قانون را استخدام سه درصد معلولان و مناسب‌سازی اماکن عمومی اعلام کرد و گفت: کمتر از 10درصد این دو ماده تاکنون در این استان اجرایی شده است.

وی خواستار همکاری و مشارکت هرچه بیشتر مسئولان استان برای اجرای این قانون شد تا با اعمال آن معلولان در رفاه نسبی قرار بگیرند./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار