کد خبر: ۱۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰ 15 March 2015

 مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی از برقراری پروازهای فوق العاده در مسیرهای خارجی ویژه ایام نوروز در فرودگاه شهید مدنی تبریز خبر داد.

مصطفی صفایی در جمع خبرنگاران گفت: پروازهای خارجی این فرودگاه در این ایام در مسیرهای دبی، استانبول، اسپارتا، آدانا، کایسری و صبیها (ترکیه) افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این پروازها توسط شرکت های هواپیمایی تیل ویند، کاسپین، کروندون، زاگرس، ایرتور، اسکای دبی، پگاسوس، فری برد، ترکیش و آتا به تعداد 238 پرواز(ورودی و خروجی) انجام خواهد شد.

هم اکنون از فرودگاه شهید مدنی تبریز پروازهای خارجی در مسیرهای ترکیه، امارات، جمهوری آذربایجان، عراق وعربستان و پروازهای داخلی در مسیرهای تهران، مشهد، اهواز، شیراز، بندرعباس، عسلویه، کیش وکرمان برقرار است.

فرودگاه شهید مدنی تبریز در شمال غرب تبریز و در ارتفاع یک هزار و 494 متری از سطح دریا درزمینی به وسعت 420 هکتار با قدمت 57 سال که از یک طرف به پایگاه دوم شکاری، از طرف دیگر به سه راهی فرودگاه و مرند و از طرفی به پلیس راه تبریز – مرند مشرف شده، احداث شده است.

در سال 1356 پرواز حجاج از این فرودگاه شروع و از سال 1378 به عنوان یکی از فرودگاه های درجه یک کشور انتخاب و از آن تاریخ به عنوان یکی از چهار فرودگاه Open Sky (آسمان باز) ایران خدمات هوایی خود را به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری ارایه می نماید.

این فرودگاه هم اکنون با داشتن حدود 200 پرواز داخلی و 20 پرواز خارجی ورودی و خروجی در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهیزات ناوبری از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است و دارای یک فرودگاه اقماری به نام فرودگاه سهند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار