مرحله مقدماتی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن و مفاهیم اسلامی که با شرکت 400 دانش‌آموز دختر و پسر شهرستان‌های اقلید، آباده، خرمبید و منطقه سده در اقلید برگزار شد به پایان رسید.
کد خبر: ۱۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲ 15 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از فارس؛از اقلید، عصر امروز آیین پایانی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن و مفاهیم اسلامی که با شرکت 200 دانش‌آموز دختر و 200 دانش‌آموز پسر شهرستان‌های اقلید، آباده، خرمبید و منطقه سده با حضور معاون اداره کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش‌وپرورش کشور، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت فارس، کارشناس قرآن آموزش‌وپرورش فارس، فرماندار، مدیر آموزش‌وپرورش، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و سایر مسئولان اقلید، مدیران و مسئولان آموزش‌وپرورش آباده، خرمبید و سده، دانش‌آموزان برگزیده قرآن و نماز و عترت و متصدیان قرآنی شهرستان اقلید در سالن امام رضای این شهرستان برگزار شد.

مرحله مقدماتی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن و مفاهیم اسلامی در هشت رشته حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز، احکام و اذان برای دانش‌آموزان پسر و در هفت رشته به‌جز اذان برای دانش‌آموزان دختر در دو روز متوالی 23 و 24 اسفندماه جاری در سه حوزه دبیرستان امام خمینی، دبیرستان شاهد امام خامنه‌ای و امامزاده عبدالرحمان اقلید برگزار شد که نفرات برتر در هر مقطع تحصیلی و رشته‌های مختلف برای شرکت در مرحله استانی معرفی شدند.

از دانش‌آموزان دختر شرکت‌کننده، مربیان و متصدیان قرآنی و برگزیدگان نماز و مفاهیم اسلامی این دوره از مسابقات، عصر دیروز تجلیل و آیین پایانی مرحله مقدماتی استانی مسابقات قرآن و مفاهیم اسلامی ساعت 3 عصر امروز با حضور مسئولان و تجلیل از دانش‌آموزان پسر شرکت‌کننده، در سالن امام رضای اقلید برگزار شد.

در ابتدای این آیین مدیر آموزش‌وپرورش اقلید با تقدیر از تمام مسئولان، متصدیان و فرهنگیان این شهرستان که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات قرآن، نماز و عترت کوشیدند و با اشاره به باران بی‌سابقه‌ای که همزمان با برگزاری مسابقات در اقلید بارش گرفت اظهار داشت: در شرایط و مشکلات ناشی از خشک‌سالی که دامن طبیعت، کشاورزی و کسب‌وکار این شهرستان را گرفته بود بارش باران با این شدت از نخستین برکات قرآن در این شهرستان است که جای شکر دارد.

مجید مسعودی قرآن را مایه فخر اسلام و مسلمانان و منور شدن زندگی انسان‌ها دانست و تصریح کرد: لقب دانش‌آموز برگزیده قرآنی نعمت و لطف بزرگ اللهی است که نصیب هرکسی نخواهد شد ازاین‌رو تمام دانش آموزان باید در کسب معارف اسلامی و قرآنی و ترویج آن در جامعه بکوشند.

در ادامه فرماندار اقلید، بارش باران اللهی را برکت مسابقات قرآن، نماز و عترت و مزد و پاداش متصدیان قرآنی و مردم ولایت‌مدار و قرآن‌دوست این شهرستان دانست و عنوان داشت: قرآن کتابی هدایت‌گر، کامل و بی‌مانند است که به تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها توجه کرده و تنها راه کسب موفقیت و دستیابی به ارزش‌های والای دنیوی و اخروی، فهم و درک این کتاب مقدس است.

صادق کریمی به جنایات داعش به‌نام اسلام و مسلمین اشاره و تصریح کرد: مردم، مسئولان و دانش‌آموزان به‌ویژه متصدیان و دانش‌آموزان قرآنی باید با تدبر بیشتر و بهتر در قرآن و نماز و عترت در رسوایی و نابودی این جنایت‌کاران که هیچ ربطی به اسلام و مسلمین ندارند بکوشند.

کریمی عنوان داشت: ایستادگی، اقتدار، ماندگاری و دوام اسلام و مسلمانان باوجود شیطنت‌های دشمنان و هزینه‌های فراوانی که برای نابودی اسلام می‌کنند تنها در سایه قرآن و اهل‌بیت و ولایت‌فقیه ماندگار است.

مرحله مقدماتی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن و مفاهیم اسلامی در هشت رشته حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز، احکام و اذان برای دانش‌آموزان پسر و در هفت رشته به‌جز اذان برای دانش‌آموزان دختر در دو روز متوالی 23 و 24 اسفندماه جاری در سه حوزه دبیرستان امام خمینی، دبیرستان شاهد امام خامنه‌ای و امامزاده عبدالرحمان اقلید برگزار شد که نفرات برتر در هر مقطع تحصیلی و رشته‌های مختلف برای شرکت در مرحله استانی معرفی شدند.

قرائت اذان توسط علیرضا دبیری از سده، قرائت قرآن توسط محمدرضا پورپاکار از آباده، ارائه تحقیق در رشته صحیفه سجادیه توسط امیرحسین غیاثی از اقلید و مطالبی از نهج‌البلاغه توسط علی‌اکبر حسینی از خرمبید از برنامه‌های ویژه این آیین بود.

به گزارش فارس، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس در آیین تجلیل از دانش‌آموزان دختر شرکت‌کننده در این مسابقات با اشاره به نقش هدایتی اختیاری قرآن عنوان داشت: دعوت دین مبین اسلام از انسان‌ها و عدم اجبار در این دعوت اللهی از مزایا و برتری‌های دین مقدس اسلام است که باید به‌خوبی موردتوجه همگان به‌ویژه دانش‌آموزان که برای موفقیت‌های معنوی و دنیوی به درک و فهم صحیح و کافی برای ورود به عرصه‌های مختلف زندگی نیاز دارند قرار گیرد.

محمد جعفری با تقدیر از مدیر، کارشناسان و مسئولان آموزش‌وپرورش اقلید در میزبانی شایسته از میهمانان قرآنی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن و مفاهیم اسلامی شهرستان‌های اقلید، آباده، خرمبید و منطقه سده از هدیه آموزش‌وپرورش استان فارس در تدارک سفر زیارتی به مشهد مقدس برای متصدیان برگزاری مسابقات قرآن و مفاهیم اسلامی در این شهرستان خبر داد.

برچسب ها: مسابقات قرآن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار