در ميان حزن، اندوه و اشكهاي خادمان و زائران بارگاه ملكوتي حضرت ثامن الحجج(ع)، آئين ديرينه و سنتي خطبه خواني شب شهادت حضرت امام رضا(ع) در حرم مطهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 12 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ستاد خبري دهه پاياني ماه صفر آستان قدس رضوي، اين مراسم با حضور آيت الله واعظ طبسي، نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي، آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد مقدس، مهندس مهدي عزيزيان قائم مقام توليت آستان قدس رضوي، جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسئولان كشوري و استاني و خادمان امام رضا(ع) در رواق مباركه دالحجه(عج) حرم مطهر رضوي برگزار شد.







مراسم خطبه شب شهادت حضرت امام رضا(ع) با قرائت كلام الله مجيد توسط هاشم روغني از قاريان برجسته كشورمان و خادم بارگاه منور رضوي آغاز شد و سپس آيت الله محسن كازروني در سخناني توفيق خدمت در حرم مطهر را فرصتي بي نظير و استثنايي براي خودسازي و تعالي روحي دانست و خطاب به خادمان بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) گفت: در نظام مقدس جمهوري اسلامي اين فرصت براي خدمت به زائران امام رئوف(ع) براي شما ايجاد شده و من به حال شما غبطه مي‌خورم.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: بايد قدر اين قرب مكاني به مضجع شريف امام رضا(ع) را بدانيد و آنرا با قرب ولايي و عملي توام كنيد كه سعادت دنيوي و اخروي در گرو آن است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به توسعه حرم مطهر رضوي درسالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح كرد: بسياري از ما وضعيت اين مشاهد مشرفه را در دوران ستمشاهي به ياد داريم. بحمدالله به بركت انقلاب اسلامي اين توسعه صورت گرفته و اين خدمات به زائران ارائه مي‌شود.
در ادامه مراسم خادمان، فراشان، حفاظ، دربانان و كفشداران بارگاه منور رضوي با در دست داشتن لاله‌شمع‌های روشن گرداگرد رواق مباركه درالحجه(عج)حلقه ماتم زدند و خطبه شب شهادت حضرت امام رضا(ع) توسط حجت الاسلام جعفر اسلامي‌فر قرائت شد.
مرثيه‌سرايي ذاكران اهل بيت(ع) علي ملائكه و محمد موحد از ديگر برنامه هاي مراسم خطبه خواني شب شهادت امام رضا(ع) بود.

درخور اشاره است؛ آیین خطبه‌خوانی همه ساله در شب شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که شامل اعتراف و اقرار به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش یکتای بی‌همتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص)، خاتم پیامبران و سلام و صلوات بر حضرت زهرا(س) و ائمه معصومین(ع) و آرزوي تعجيل در فرج حضرت صاحب الزمان(عج) است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار