رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس گفت: 500 هزار دانش‌آموز استان فارس در مسابقات قرآن، عترت و نماز ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 13 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: حسینعلی معزی پیش از ظهر امروز در نشست برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان فارس اظهار داشت: آشنایی دانش‌آموزان با مراجع تقلید و آموزش نحوه انتخاب مرجع در سن تکلیف از جمله برنامه‌های اداره قرآن و عترت است.

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس افزود: در استان فارس شورای توسعه فرهنگ قرآنی راه‌اندازی شده و هر هفته جلساتی را برگزار و فعالیت‌های قرآنی را سازمان‌دهی می‌کند که برگزاری برنامه‌ها در هفته قرآن و عترت از جمله مصوبات آن است.

معزی ادامه داد: هفته آخر آذرماه از 18 آذر به‌عنوان هفته قرآن و عترت مشخص‌شده و تمام ادارات فرهنگی باید برنامه‌هایی را متناسب با این ایام اجرا کنند که برنامه‌های آموزش‌وپرورش تا 30 آذرماه شامل موارد متعددی از قبیل برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در 10 رشته قرائت، ترتیل، حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، اذان و انشای نماز است.

این مسئول اضافه کرد: مرحله اول مسابقات آموزشگاهی است و در این هفته آغاز می‌شود که 500 هزار نفر برای آن ثبت‌نام کرده‌اند که البته امکان دارد دانش‌آموزی در چند رشته ثبت‌نام کرده باشد و از سویی با توجه به باقی بودن فرصت ثبت‌نام، ممکن است این آمار افزایش یابد.

 رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در این هفته برپایی محافل قرآنی، برگزاری نمایشگاه قرآن در مدارس (شامل کتاب و محصولات قرآنی) و تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز در مسابقات قرآن و فرهنگیان تأثیرگذار در امر آموزش قرآن در دستور کار قرار دارد و همچنین سایت قرآن عترت و نماز آموزش‌وپرورش فارس رونمایی خواهد شد.

معزی به برگزاری مسابقات آواها و نغمه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: تجلیل از افراد مؤثر قرآنی هر شهرستان در روز بیست و چهارم در تالار حافظ برگزار می‌شود و بر اساس مسابقه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن سؤالاتی به دانش‌آموزان ارائه و جوایزی داده خواهد شد.

این مسئول با بیان این که 258 مربی قرآن در فارس وجود دارد، تصریح کرد: اجرای برنامه قرآن در مراسم صبحگاهی در دستور کار قرار دارد و در بحث عترت گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی از جمله دهه کرامت، میلاد امام رضا(ع)،  بزرگداشت احمد بن موسی(ع)، دهه بصیرت، از عرفه تا غدیر، محرم و صفر و سینه‌زنی و مداحی در طول سال توسط این اداره انجام می‌شود.

معزی افزود: در ماه مبارک رمضان جلسات تفسیر قرآن در مدارس و ادارات برپا می‌شود و در راستای توسعه فرهنگ مهدویت، برای تمام پایه‌های تحصیلی، مجله یا کتاب تدوین شده و همچنین همایش «احلی من العسل» نیز هرساله در ایام محرم به مناسبت بزرگداشت قاسم بن الحسن (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان این که در حال حاضر اقامه نماز جماعت در بیش از 95 درصد مدارس و آموزش نماز در تمام پایه‌های تحصیلی انجام می‌شود، اظهار داشت: در دوره متوسطه اول آموزش قرائت زیبای نماز انجام می‌پذیرد و هر سال جشن شکوفه‌ها نیز در شیراز با همکاری تولیت حرم احمد بن موسی(ع) برای دانش‌آموزان در سن تکلیف اجرایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار