مدیرعامل شرکت گاز استان قم:
مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: مصرف گاز در استان قم در پی بارش برف و برودت هوا بیش از 12 درصد افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۴۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 13 December 2015
به گزارش تابناک قم، غلامرضا فرجی با اشاره به بارش برف روز 16 آذر ماه و کاهش شدید دمای هوا طی روزهای اخیر در قم افزود: در پی این بارش و کاهش دمای هوا مصرف گاز در این استان بیش از 12 درصد افزایش پیدا کرد.

وی با اعلام اینکه میانگین مصرف روزانه گاز در مهر و آبان ماه امسال 5.5 میلیون متر مکعب بود ادامه داد: میزان مصرف گاز در پی بارش برف 16 آذر به 10 میلیون متر مکعب رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: میزان مصرف گاز در 16 آبان سال جاری 6 میلیون و 200 هزار متر کعب بود که در همین روز در آذر ماه با افزایش 40 درصدی به 10 میلیون متر مکعب رسید.

فرجی میزان مصرف گاز از ابتدا تا 15 آذر ماه سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: میزان مصرف در این مدت هشت میلیون و 232 هزار متر مکعب بود که با افزایش بیش از 12 درصدی در 16 آذر ماه سال جاری به 10 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در تامین گاز استان مشکلی وجود ندارد اظهار کرد: خوشبختانه مشکل قطع گاز در استان نداشته‌ایم ولی با این حال لازم است تا مردم در مصرف این نعمت الهی صرفه‌جویی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به دمای مطبوع برای فضاهای داخلی و خارجی ابراز کرد: این دما برای فضاهای خارجی مانند راه‌پله‌ها 18 درجه سانتی‌گراد و برای فضاهای داخل ساختمان 21 درجه سانتی‌گراد است.

فرجی اذعان کرد: اگر هر یک از مشترکان فقط و فقط یک درجه از این دما را در مصرف خود کاهش دهند در طول سال 6 درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با 6 درصد صرفه‌جویی در مصرف مقدار مصرف 600 هزار متر مکعب مصرف پایین می‌آید.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به میزان مصرف گاز کشور در روز 16 آذر ماه این میزان را 695 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: اگر همین روش ساده را در صرفه‌جویی به کار بگیریم 42 میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

فرجی با اشاره به میزان مصرف گاز استان ابراز کرد: میزان مصرف گاز در استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب بود.

وی میزان مصرف گاز در سال گذشته را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در سال گذشته 2 میلیارد و 413 میلیون متر مکعب گاز در استان قم مصرف شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم میزان مصرف گاز خانگی و تجاری در هفت ماهه نخست سال گذشته را 414 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این مصرف در سال جاری 409 میلیون متر مکعب بود که 1.2 درصد کاهش داشته است.

فرجی میزان مصرف گاز در هفت ماهه نخست سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: میزان مصرف گاز صنایع 145 میلیون متر مکعب بود که برای امسال با کاهش 6.2 درصدی به 136 میلیون متر مکعب رسید.

وی با اعلام اینکه سالانه 20 تا 25 هزار مشترک به آمار مصرف‌کنندگان اضافه می‌شود بیان کرد: با افزایش مشترکان افزایش مصرف نیز کاملا طبیعی است اما بر اساس آمار مذکور مصرف در استان کاهش نشان می‌دهد و این نشانگر آن است که همشهریان در مصرف گاز نهایت دقت و صرفه‌جویی را داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم یادآور شد: البته افزایش میزان مصرف تابع چگونگی دمای هوا و میزان سرمای هوا نیز خواهد بود.

فرجی با بیان اینکه نیروگاه قم روزانه 3 میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کند افزود: در سال گذشته محدودیت مصرف برای نیروگاه قم وجود نداشت اما در 24 ساعت گذشته میزان گاز مصرفی نیروگاه را به میزان 70 درصد یعنی 900 هزار متر مکعب محدود کردیم.

وی اذعان کرد: برای اینکه مصرف مشترکان خانگی با مشکل مواجه نشود در زمان بروز سرمای شدید ابتدا برای نیروگاه و سپس برای صنایع بزرگ استان محدودیت مصرف ایجاد می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در بخش دیگری از سخنانش راهکارهای مناسب در کاهش مصرف را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: استفاده از پرده‌های بلند و ضخیم، پوشاندن درزها و کانال‌های کولر، استفاده از پنجره‌های دوجداره و پوشیدن لباس‌‌های گرم از راهکارهای کوتاه‌مدت ساده و در دسترس است.

فرجی با بیان اینکه هر متر مکعب گاز مصرفی به 15 متر مکعب هوا نیاز دارد تاکید کرد: در محیط‌های کوچک به خصوص آپارتمان‌ها بهتر است یک منفذ برای ورود و خروج هوا باز بماند.

وی در ادامه سخنان خود برخی موارد ایمنی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با دست زدن به دودکش بخاری و گرم بودن آن می‌توان از احتراق مناسب گاز و خروج گازهای سمی اطمینان پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم تاکید کرد: مسیر دودکش باید باز باشد و نباید از اجاق گاز و پیک‌نیک برای ایجاد گرما در محیط‌های سربسته استفاده کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار