کد خبر: ۱۴۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 14 December 2015
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با انتقاد از جذب نیروهای جدید در شهرداری رشت، اظهار کرد: شهردار رشت هفته آینده برای پاسخگویی به شورا می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمد علی رفیعی نوده، رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در جلسه صد و بیست و یکم این شورا که عصر امروز( 22 آذر) در محل شورای شهر رشت برگزار شد، اظهار کرد:دهها نفر از نیروهای جدید بدون اطلاع شورای شهر در شهرداری رشت جذب شده‌اند.

 وی تاکید کرد: شهرداری رشت فهرست نیروهای جدید را به شورا اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: جلسه آینده شورای شهر رشت غیر علنی و با حضور شهردار رشت خواهد بود و اعضای شورا سوالات خود را تا پایان هفته به شورا اعلام کنند تا در این جلسه مطرح شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن موج جدید سرما، اعلام کرد: شهرداری خدمات شهری را جدی بگیرد و برای خدمات رسانی در برف و باران برای مردم آماده باشد.

رفیعی نوده با اشاره به ایجاد نقص در تابلوی روزشمار اتمام طرح پیاده راه سازی مرکز شهر رشت یادآور شد: شهرداری کلانشهر رشت هرچه زودتر نسبت به رفع نقص آن اقدام کند.
محمود باقری‌خطیبانی در ادامه اظهار کرد: نیروهای حجمی شهرداری رشت حدود پنج ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه شهردار رشت باید در برابر تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای حجمی شهرداری رشت پاسخگو باشد، گفت: اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و کارکنان شهرداری هم از مردم هستند.
عضو شورای شهر رشت با ابراز نارضایتی از تاخیر در پرداخت حقوق رفتگران‌ شهرداری رشت گفت: وقتی نیروهای شرکتی و حجمی حقوق خود را دریافت نکرده‌اند نباید طرح‌های غیرضروری را انجام بدهیم.
وی با بیان اینکه بیکاری تمام شهر را فرا گرفته است، افزود: اگر می‌خواهیم از بازنشسته‌ها استفاده کنیم باید به گونه‌ای باشد که شهر آسیب نبیند.
باقری خطیبانی اضافه کرد: نیروهای حجمی شهرداری رشت‌ به دلیل ترس از اخراج، در برابر  عدم پرداخت حقوق‌شان سکوت کرده‌اند، چون اگر حرفی به اعتراض بزنند وارد لیست سیاه شده و بعد اخراج می‌شوند.
حاجی پور، عضو دیگر شورای شهر رشت با بیان اینکه دغدغه‎های آقای باقری کاملاً درست است، گفت: این یک مسئله داخلی است و باید به صورت غیرعلنی با شهردار مطرح و حل شود.
وی شورای شهر را سیاست گذار و ناظر بر عملکرد شهرداری دانست و گفت: می‌توانیم در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای حجمی از شهردار سوال کنیم و فرصتی تعیین شود تا شهردار مشکلات را حل کند.
حاجی پور خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق کارکنان در چارچوب بودجه مصوب شوراست و شورا حق دارد در این رابطه از شهردار سوال کند.
فاطمه شیرزاد، عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت‌ نیز در ادامه این جلسه بیان اینکه تعویق پنج ماهه حقوق کارگران شهرداری رشت واقعیت ندارد، گفت: روزانه پنج ساعت در خصوص وضعیت فعالیت و مشکلات پاکبانان فعالیت دارم.
فاطمه شیرزاد اظهار داشت: در تمام مناطق پنج‌گانه شهرداری رشت حقوق و مزایای پرسنل و کارگران را تا مهرماه امسال پرداخت کرده و پرداخت حقوق مربوط به آبان ماه سال جاری نیز در بعضی از مناطق شهرداری در دست اقدام است.
در این جلسه همچنین طرح‌های مساعدت مالی برای هدایای مراسم تجلیل از ناشران و مولفان فرهنگی، مساعدت مالی برای تشویق نفرات برتر کنکور سراسری، لایحه فروش 12 خودروی شهرداری رشت، اصلاح وضع برخی از مواد تعرفه بهای خدمات پیشنهادی سال 95 سازمان پارک‌ها و فضای سبز، آرامستان‌ها، حمل و نقل، ترافیک و پایانه‌های مسافربری شهرداری رشت، افزایش قدرالسهم شهرداری در پروژه مشارکتی مجتمع گلسار، کمک مالی به ابوالقاسم معصومی و هدیه به خانم مکرم هویدا جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوط ارجاع شدند.
همچنین در جلسه صد و بیست و یکم شورای شهر رشت اسماعیل حاجی پور به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده هفت و فاطمه شیرزاد به عنوان کارشناس سرمایه‌گذاری هیئت عالی سرمایه گذاری رشت انتخاب شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار