قائم‌مقام وزیر صنعت:
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان رضوی می‌تواند تبلور اقتصاد مقاومتی به واسطه ارتقای صادرات غیر نفتی خود در سطح کشور باشد.
کد خبر: ۱۴۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 15 December 2015
مجتبی خسروتاج در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان رضوی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: نامگذاری روز ملی صادرات در طول 18 سال گذشته با هدف پیدا کردن اهمیت و جایگاه مهم صادرات در اقتصاد کشور بوده است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اولویت کشور را توجه به افزایش صادرات غیرنفتی و دانش بنیان در سال‌های اخیر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر که جایگاه نفت خام در بودجه و اقتصاد کشور کاهش می‌یابد ایران می‌تواند به عنوان تنوع صادرات غیرنفتی خود در جهان شرایط مناسبی را در اقتصاد خود و منطقه ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 تا 28 میلیارد دلار درآمد فروش حاصل از نفت خام کشور تعیین شده است، افزود: به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر کشورهای مقابل ایران نیز کم کم ثروت این کشور را در تولیدات متنوع و صادرات غیرنفتی آن می‌دانند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشکر از مسئولان اقتصادی خراسان رضوی که زمینه اشتغال و ارتقای تولید را در این استان فراهم کردند، تاکید کرد: خراسان رضوی می‌تواند تبلور اقتصاد مقاومتی به واسطه ارتقای صادرات غیرنفتی خود در سطح کشور باشد چرا که به عنوان یکی از استان‌های مهم مرزی در بخش صادرات متنوع غیرنفتی فعالیت‌های قابل توجهی را انجام می‌دهد.

خسروتاج بیان کرد: خراسان رضوی الگوی نمونه‌ای در صادرات در سطح کشور محسوب می‌شود چرا که ساختار مناسبی برای صادرات دارد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت صنعت گردشگری این استان را در سطح کشور بی نظیر عنوان کرد و گفت: این صنعت به عنوان یکی از صنایع غیرنفتی می‌تواند سبب درآمد مناسبی شود که حتی مازاد درآمد آن برای استان‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم خراسان رضوی در اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: ایجاد ارزش افزوده مواد اولیه فعالیت اقتصادی را سخت می‌کند بنابراین هنر هماهنگی میان هدایت تخصص‌ها و رفع موانع در این مسیر تنها می‌ تواند به واسطه بخش خصوصی فراهم شود.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم حمایت از صادرات غیر نفتی کشور، بیان کرد: تشکیل جلسات با صادرکنندگان و تشکل‌های خصوصی با هدف چشم‌انداز بخش خصوصی، تعیین هدف مشخص برای بخش خصوصی، سرمایه‌ گذاری با محوریت بازارهای هدف خارجی، در نظر گرفتن جایگاه مشخص برای بخش خصوصی و دغدغه شدن صادرات غیرنفتی برای مسئولان بالادستی از جمله فعالیت‌های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌‌شود.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی یادآور شد: در هشت ماهه نخست امسال 29 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که این رقم نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار