فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: وظیفه انسانی و اخلاقی حکم می‌کند که در فصل سرما با توجه به کمبود مواد غذایی برای حیات‌وحش، مردم با مهربانی از حیات‌وحش مراقبت و حفاظت کنند.
کد خبر: ۱۴۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 15 December 2015
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: وظیفه انسانی و اخلاقی حکم می‌کند که در فصل سرما با توجه به کمبود مواد غذایی برای حیات‌وحش، مردم با مهربانی از حیات‌وحش مراقبت و حفاظت کنند.
به گزارش تابناک ایلام ، عبدالصاحب بازیاراظهار کرد: سرمای زمستان حیوانات و پرندگان را برای تهیه غذا به حاشیه روستاها و سکونت‌گاه‌های انسانی می‌کشاند که از مردم به‌ویژه ساکنان روستا‌های استان درخواست داریم از این مخلوقات زیبا حفاظت و در تأمین غذا به آن‌ها کمک کنند.

وی بابیان این‌که مردم حیات‌وحش را در سرمای زمستان کمک کنند، افزود: وظیفه انسانی و اخلاقی حکم می‌کند که در این فصل سال و با توجه به کمبود مواد غذایی برای حیات‌وحش، مردم با مهربانی از حیات‌وحش مراقبت و حفاظت کنند و در صورت احتمال بروز مشکل با مأموران حفاظت محیط‌زیست تماس بگیرند.

بازیار خاطرنشان کرد: هم‌یاران و دوستداران محیط‌زیست در فصل سرما مراقبت خود را از گونه‌های جانوری بیشتر کنند و محیط‌بانان برای حمایت و حفاظت هرچه بیشتر از حیات‌وحش با بسیج امکانات در سطح زیستگاه‌ها و مناطق سرد علاوه‌بر جلوگیری از شکار غیرمجاز، به‌تناوب برای تأمین تغذیه وحوش عملیات دانه‌پاشی و توزیع علوفه را در این زیستگاه‌ها انجام می‌دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست ایلام با تأکید بر این‌که برای حفظ تنوع زیستی نیازمند مشارکت عمومی در گستره استان هستیم، تصریح کرد: از اقشار مختلف مردم به‌ویژه دوستداران محیط‌زیست می‌خواهیم با قرار دادن مواد غذایی، دانه‌پاشی و اجتناب از شکار و آسیب، حیوانات و پرندگان پناه‌جو را محافظت و کمک کنند.

وی بابیان این‌که حفظ حیات‌وحش به‌نوعی زندگی بخشیدن به آیندگان است، چون زندگی آیندگان در گروه حفظ حیات‌وحش استف افزود: همه افراد در برابر زندگی آیندگان مسئولند.

بازیار با اشاره به این‌که از آغاز فصل سرما تاکنون 15 متخلف شکار و صید در قالب 12 پرونده دستگیر و به مراجع قضایی تحویل‌ داده شده‌اند، خاطرنشان کرد: این شکارچیان اقدام به شکار انواع بز وحشی، قوچ، گراز، خرگوش و پرنده کرده بودند که توسط یگان حفاظت محیط‌زیست دستگیر شدند./م


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار