معاون عمرانی استاندار خوزستان:
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: اقتصاد و آبروی کشور به فعالیت های صنعتی خوزستان بستگی دارد و شرکت مناطق نفت خیز جنوب علاوه بر تلاش برای ارتقای جایگاه نفتی استان و کشور در سطح جهان همواره در جهت توسعه حمل و نقل جاده ای پیشگام بوده است.
کد خبر: ۱۴۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 15 December 2015
احمد سیاحی روز سه شنبه در سالروز ملی حمل و نقل در جمع مدیران و کارکنان شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: کامل ترین بایگانی صنعت نفت ایران اکنون در اختیار شرکت مناطق نفت خیز جنوب است و در ماه های آینده نیز با راه اندازی موزه صنایع نفتی در آبادان و مسجد سلیمان می توان از این تجهیزات و ماشین آلات دیدن کرد.

وی خوزستان را به عنوان صنعتی ترین استان کشور دانست و گفت: وجود هشت بندرتجاری، دو پایانه مرزی صادرات و واردات، پنج فرودگاه، هفت سد عمده و اساسی که 24 درصد برق تولیدی کشور را تولید می کند، 20 پالایشگاه و پتروشیمی، وجود تالاب های متعدد، وجود 15 یادمان دوران دفاع مقدس و 36 نقطه اساسی که پارسال حدود سه میلیون و 600 هزار نفر در قالب راهیان نور از این مناطق مقدس دیدن کردند، وجود پایانه های شلمچه و چذابه که اربعین امسال بیش از 630 هزار نفر از این مرزها عبور کردند از جمله ظرفیت هایی است که خوزستان را به عنوان صنعتی ترین استان کشور معرفی می کند.

سیاحی با بیان اینکه قدیمی ترین جاده های استان را جاده های نفتی تشکیل داده اند افزود: درگذشته تعارض جدی نسبت به توسعه جاده ها با وجود این ظرفیت های صنعتی وجود داشت و انتظار می رفت هر صنعتی زیرساخت های اساسی خود را از همان ابتدای کار ایجاد کند اما پیشگام احداث جاده ها در صنعت حمل و نقل بی شک صنعت نفت بوده است.

وی توسعه یک استان را به توسعه جاده های آن وابسته دانست و گفت: نمی توانیم به توسعه آب، برق، بنادر، صنعت نفت و گردشگری را داشته باشیم اما از توسعه جاده ها به عنوان یکی از شاخص های اساسی توسعه یک کشور غافل شویم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: توسعه صنعت حمل و نقل تنها توسعه 14 هزار کیلومتر جاده و بزرگراه در استان نیست بلکه ظرفیت های حمل و نقل ریلی و هوایی را نیز در بر دارد اما با توجه به مصوباتی که در وزارت راه و شهرسازی در 21 بند صورت گرفته چشم انداز خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

وی افزود: اکنون جاده کمربندی مسجد سلیمان را پس از یکصد سال در دستور کار قرار دادیم که کار بزرگی در بحث حمل و نقل است چرا که شهرهای نفتی ما باید تمامی زیرساخت های لازم را به عنوان یک شهر مدرن داشته باشند.

وی ارتقای صنعت نفت و مدرن کردن آن را جزو وظایف اصلی دانست و گفت: برای افزایش تولید بشکه های نفت و رساندن این تعداد به یک میلیون بشکه باید تمامی تسهیلات و امکانات لازم فراهم شود چرا که وظیفه ما همگام شدن در جهت ارتقاء سطح جایگاه نفت استان در جهت ایجاد زیربناهای اساسی برای رضایتمندی بیشتر مردم به دلیلی صنعتی بودن استان است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: باتوجه به اقدامات خوبی که از سوی مسئولان استان از جمله شرکت مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفت شاهد کاهش تلفات جاده ای بودیم اما همچنان باید در این راستا تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی مناطق نفتخیز جنوب نیز با اشاره به فرسوده شدن برخی از تجهیزات و دستگاه های این شرکت گفت: بخشی از ناوگان و تجهیزات ما در سطح خوزستان نیاز به نوسازی و تعمیر دارد.

مراد کمالی اظهارکرد: هم اکنون حدود پنج هزار نیروی انسانی در ستاد و شرکت های تابعه نفت مشغول به خدمت هستند که تمامی آنها زیر نظر شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت کار می کنند.

وی برنامه ریزی، تامین و تعمیر دستگاه های خطوط لوله، ماشین آلات راه سازی، تامین سوخت دکل های حفاری ، جابجایی دکل های حفاری، حمل و نقل مواد شیمیایی، آب مصرفی و عملیاتی را از جمله وظایف این شرکت دانست.

وی بیان کرد:در حوزه اطلاعات و فناوری نیز با نصب جی پی اس در بیشتر دستگاه های سبک حرکتی نو را آغاز کرده ایم که بخش نخست آن به پایان رسیده است.

در این آیین که در سرسرای امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد یاد و خاطره شهدای صنعت نفت در خوزستان گرامی داشته شد و از برخی از مدیران نمونه این صنعت تجلیل شد.

26 آذر روز ملی حمل و نقل ایران است.تعیین این روز به این مناسبت در سال 1376 به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه سازی جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور صورت گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار