مشاور استاندار گلستان درامور جوانان از برگزاری 14 همایش توسعه شهرستانی براساس ایده های جوانان در 14 شهرستان این استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: هم اکنون اقدامات اجرایی برگزاری 10 همایش درحال انجام است.
کد خبر: ۱۴۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 15 December 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نصیبی عصر سه شنبه درهمایش کارآفرینی جوانان، چرا و چگونه که در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: این همایش ها با هدف استفاده از ایده های نسل جوان برای توسعه شهرستان محل سکونتشان برگزار می شود.
وی بابیان اینکه علاوه بر همایش های فوق، همایش استانی توسعه گلستان نیز 16 دی ماه امسال درگرگان برگزار می شود، گفت: این همایش ها باهمکاری حوزه مشاوران جوان استاندار و فرمانداری های چهارده گانه این استان برگزار می شود.
نصیبی، اشتغال را مهمترین دغدغه نسل جوان و تحصیل کرده دانست و اضافه کرد: برای رفع این دغدغه بایستی فرصت ها و ظرفیت های هر شهرستان شناسایی و به نسل جوان معرفی و برای آنان کارآفرینی شود.
وی بابیان اینکه کارآفرینی سبب ایجاد اشتغال می شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی جوانان تحصیل کرده، مهارت نداشتن آنان است که باید دانشگاه ها علاوه بر آموزش نسبت به مهارت آموزی دانشجویان و تربیت کار آفرین اقدام نمایند.
مشاور استاندار گلستان، ایجاد ثروت و توسعه فناوری به همراه ایجاد اشتغال را از مهمترین اهداف کارآفرینی برشمرد و یادآور شد: امروز مدل کسب و کار نسبت به گذشته بسیار متفاوت و توام با خلاقیت و نوآوری و استفاده از فناوری شده است که کار آفرینان نیز باید به این سمت حرکت نمایند.
نصیبی با قدردانی از برگزاری همایش کارآفرینی جوانان در گنبدکاووس، ازجوانان تحصیل کرده گلستان خواست از تجارب کارآفرینان برتر این استان بیشتر استفاده نمایند.
مشاور حوزه جوانان فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین همایش، ایجاد اشتغال برای جوانان بویژه جوانان تحصیل کرده را از نیازهای اساسی این نسل دانست و گفت: با ترویج فرهنگ کارآفرینی می توان به این نیاز پاسخ داد.
اعظم پاکدل افزود: نسل جوان سرشار از خلاقیت و استعدادهای نهفته است که با توسعه آموزش های اشتغال محور و نیز با حمایت بیشتر مسئولان می توان این خلاقیت ها را شکوفا کرد.
در این همایش که درمحل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد، رئیس دانشگاه علمی - کاربردی گلستان، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه، برخی مسئولان و جمع زیادی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان برتر و جوانان این شهرستان مرزی حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار