دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آمادگی کامل ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 16 December 2015
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آمادگی کامل ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

امیر شاه‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه روند انتخابات در استان بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین روزشمار ستاد انتخابات کشور پیش می‌رود، اظهار کرد: با اقداماتی که از ابتدای امسال صورت گرفته، آمادگی کامل برای اجرای انتخابات و ثبت نام از کاندیداها در استان وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان، تعداد اعضای هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان در استان را یازده نفر اعلام کرد که از این تعداد هشت نفر از معتمدین و سه نفر عضو اداری شامل فرمانداری، دادستانی و ثبت احوال هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص ثبت نام از کاندیدهای مجلس خبرنگان نیز یادآوری کرد: کار ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان از فردا (26 آذر) تا دوم دی ماه انجام می‌شود.

به گفته این مسئول، ثبت‌نام کاندیداهای مجس خبرگارن صرفا در فرمانداری مرکز استان و یا وزارت کشور انجام می‌شود و حضور خود فرد و یا نماینده وی که کتبا معرفی شده، برای ثبت نام ضروری است.

شاه‌آبادی ساعت ثبت نام را نیز در ساعت اداری از 7 و 45 دقیقه صبح تا 14 و 45 دقیقه اعلام کرد.

وی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز یادآوری کرد: ثبت نام از معتمدین جهت تشکیل هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی هم انجام شده و کار معرفی آنها همزمان با ثبت‌نام کاندیداها آغاز می‌شود.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از روز شنبه، 28  آذر آغاز شده و تا 4 دی ماه ادامه دارد.

وی محل ثبت نام را نیز در مراکز حوزه انتخابیه شامل فرمانداری‌های کنگاور، کرمانشاه، سنقر، پاوه، قصرشیرین و اسلام‌آبادغرب عنوان کرد که در ساعت اداری انجام می‌شود.

به گفته این مسئول، تعداد اعضای هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز یازده نفر است که شامل 9 نفر معتمد و دو نفر اداری هستند.

شاه‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیات اجرایی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی جلسات و ماهیات مجزا دارند، تاکید کرد: البته حضور یک فرد در هر دو هیات منعی ندارد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص تبلیغات کاندیداها نیز افزود: بر اساس قانون زمان تبلیغات برای مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن تا 24 ساعت قبل از انتخابات و برای مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا 24 ساعت قبل از انتخابات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت کاندیداها رصد می‌شود، ادامه داد: برخی از هم اکنون تحرکاتی را در قالب دید و بازدید، نشست‌های شبانه، شرکت در مراسم ترحیم و ... انجام می‌دهند که چون به صراحت از انتخابات در آن یاد نمی‌شود، مانعی ندارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه تصریح کرد: البته عده‌ای اکنون با استفاده از فضاهای مجازی و یا موقعیت‌هایی که دارند سعی در معرفی خود دانرد که باید بدانند فعالیت آنها توسط هیات نظارت و هیات اجرایی رصد  و در پرونده آنها درج می‌شود که قطعا در تایید صلاحیت آنها لحاظ خواهد شد و اگر از حد بگذرد به آنها تذکر داده می‌شود.

شاه‌آبادی همچنین تعداد مجموع عوامل دست اندر کار برای اجرای انتخابات در استان کرمانشاه را 30 هزار نفر اعلام کرد که آموزش آنها از مدت‌ها قبل آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار