در گفت‌گو با تابناک تبیین شد
معاون‌فرهنگی نماینده ولی‌فقیه درکردستان با اشاره به تصمیم اتخاذشده درباره شیوه نشر اخبار سخنان نماینده ولی‌فقیه گفت: من‌بعد خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و نشریات فعال کردستان باید اخبار سخنان آیت‌الله حسینی‌شاهرودی را تنها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ایشان دریافت و با ذکر منبع بازنشر کنند.‌
کد خبر: ۱۴۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 16 December 2015

حجت‌الاسلام مهدی فرزی در گفت‌وگو با تابناک کردستان با اشاره به رایزنی‌ها و تصمیمات اتخاذ شده درباره شیوه انتشار اخبار سخنان نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه معمولاً بحث کنترل، رصد و پایش خبری همه افراد شاخص در کشور توسط یک واحد، آنالیز و کنترل می‌شود این شیوه در استان کردستان و در حوزه اخبار سخنان نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم توسط دفتر آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عملی خواهد شد.

وی گفت: هدف از اتخاذ شیوه جدید آن است تا احیاناً خطایی در نقل خبر اتفاق نیافتاده و به تبع آن برداشت‌های ناصواب از اخبار منتشر شده از سخنان آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به حداقل برسد.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان به اهداف دیگر اتخاذ شیوه جدید انتشار اخبار سخنان نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان اشاره و تصریح کرد: با انتشار خبر به این شیوه دیگر اراده شخصی به جای اراده گوینده به مخاطب منتقل نمی‌شود و دخل و تصرف سهوی و یا خدای ناکرده عمدی در سخنان آیت‌الله حسینی‌شاهرودی انجام نمی‌شود.

وی گفت: تصمیم مجموعه مرتبط با تهیه و نشر اخبار دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان که با مشورت‌های انجام شده با نخبگان این حوزه و نیز مشاوره ارائه شده توسط مجموعه‌های خبری کشوری به دفتر اتخاذ شده، بر این است که من بعد تمام خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، نشریات و مطبوعات فعال در استان هر خبری از نماینده ولی فقیه در کردستان را مستند به پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایشان و با ذکر منبع منتشر کنند تا هم خبر قابل پیگیری باشد و هم اگر احیاناً سوال و ابهامی درباره اخبار منتشره وجود داشت بتوان به آن پاسخ‌گو بود.

حجت‌الاسلام فرزی با روشن عنوان کردن قوانین مطبوعات و وظایف همه دستگاه‌ها در کشور افزود: هرگونه بی‌توجهی احتمالی به این تصمیم که به نهادهای ذیربط هم به صورت مکتوب اعلام شده مسئولیت را متوجه ناشر خبر خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: البته مجموعه دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با توجه به شرایط فرهنگی استان و همراهی همیشگی اصحاب رسانه با این دفتر بر این باور است قطعاً در این زمینه مشکلی به وجود نخواهد آمد و اگر خدای ناکرده مشکلی هم در این زمینه به وجود آمد قابل حل خواهد بود.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آدرس پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان http://nvf-kordestan.ir/ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار